Kek Strawberry.. oh Kek Strawberry....

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
Isk.. isk.. isk... mengantuk sunguh mata saya ni. Sekali-sekala saya melayan mata. Tapi tak boleh terlalu kerap. Semua student saya sedang menyiapkan assignment yang saya bagi. Saya cuba berjalan-jalan di luar makmal dan sesekali melihat setakat mana yang mereka lakukan.Namun masih gagal mengawal rasa mengantuk.
Hai.. lambat lagi waktu rehat agar dapt saya melelapkan mata walaupun sepicing. Entah kenapa tiba-tiba saya terbayang kek cawan strawberry yang saya buat semalam.
Rupanya sebelum dibakar tak ubah macam ais krim walls. Sungguh gebu teksturnya. Saya
bayangkan kalau pewarna merah tu saya cuma gaul-gaul sedikit, mesti rupanya macam aiskrim rasberry yang selalu suami saya beli.
Wawawa... tak boleh jadi. Saya mesti nak buat gak kek strawberry malam ni.Serta merta mata saya jadi segar. Balik ni tak boleh lengah. Lepas solat maghrib mesti terus putar bahan-bahan kek. Terus panaskan oven. Sekejap jer tu. Kali ni tak nak masuk dalam cup. Nak buat satu loyang besar, nak tengok berapa tinggi dia boleh naik.. hehe.
Nanti besoknya bolehlah bawa ke pejabat, Yaya pun boleh bawa sikit ke sekolah. Huhu.. tak sabar sungguh rasanya menunggu malam. Petang oh petang, cepatlah kau menjelma. Malam oh malam cepatlah kau datang... uhuuu, aku mahu pulang.. aku mahu pulang.
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. tak sabar nak tengok strawberry cake tu....gebuss...

    ReplyDelete
  2. memang gebu giler, nt sy upload gbr. Skrg ni ada mslh nak upload di blog, laptop problem..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!