janji Sate Kajang

Seri Kandi Tanah Jauhar
0
HARI NI nak sambung lagi kisah jalan-jalan cari makan... belum.. tak habis lagi. Lepas makan mee udang di Kuala Sepetang hari tu, kan cadangnya nak tidur semalam kat Damai Laut Resort, tapi takde bilik punya pasal, perjalanan terpaksa diteruskan ke Kuala Selangor untuk mengelakkan lebuhraya yang tak habis-habis dilaporkan sesak oleh unit trafik Sinar.
Suami mencadangkan kami cari makanan laut di jeti Kuala Selangor. Mula tu saya setuju jugak, ialah.. bila lagi nak sampai Kuala Selangor tu kan. Tapi pikir-pikir, macam boring pulak asyik makan seafood jer.. entah macammana tiba-tiba terlintas nak makan sate kajang.
Rasanya last makan sate kajang ni adalah lebih kurang 12 tahun dulu, masa bawa student bertanding Johan Kemahiran Malaysia di PERHEBAT, Sungai Buloh. Dah lama nak cari sate kajang ni, tapi maklumlah.. tak arif sangat jalan nak ke sini.
Pulak tu, baru-baru ni Datuk Hj Samuri yang popular dengan sate kajang yang dikomersialkannya tu, keluar kat ruangan Bisnes Berita Harian.. wawawa... maka makin meruap-ruaplah keinginan nak makan sate kajang tu.
Picit punya picit GPS tu, jumpalah lokasi sate kajang, kat mana lagi kalau bukan kat Kajang. Kami pun mengikutlah arah yang ditunjukkan tu, ntah ke ceruk mana-mana, last-last dia suruh masuk highway. Lalu gak dua, tiga pondok tol.. perghh.. dasat betol orang KL, satu hari ntah berapa banyak duit tol diorang nih.
Akhirnya kami sampai di bangunan Sate Kajang Hj Samuri yang tersergam dengan signboard yang berlampu kuning terang tu...

fuhhh, dari jauh dah nampak, bukan main ramai umat berpusu-pusu. Dasyat tol, macam tak pernah makan sate... (Akupun ker???)
Nak parking pun susah, tapi demi sate kajang, kami gagahkan juga.. Yaya pulak memang favourite dia sate. Sampai jer depan restoran.. huh..tak sanggup rasanya nak mencelah. Ramai rombongan yang masih berdiri menunggu meja kosong. Dan yang kat meja tu pun nampaknya belum makan lagi. Orang berbaris nak order sate punyalah ramai. Huhu.. saya dan suami kalau nak makan nak cari tempat yang aman dan tenang, tak sanggup nak berebut macam tu.
Lalu jalan yang terbaik ialah memilih lokasi gerai yang lain, takpelah tak dapat sate Hj Samuri.. janji sate kajang..
yaya teruja menunggu sate di pondok yang comel

inilah sate kajang yang diidamkan..
Tags

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!