MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, March 16, 2010

Honest Scrap Award From Sinar kehidupanku - Nor Hayati Ramlan


The award came with request to share 10 honest truths about me

SALAM SEJAHTERA,
Wawawa... saya sudah kena! Bukan kena loteri eh, haram tu. Tikam ekor pun tak main. Tikam dadu macam filem Ali Baba Bujang Lapuk pun bukan. Tapi saya dah terkena dengan Kak Yatie - Sinar Kehidupanku yang telah memberikan saya tugasan di atas.
Sebenarnya tak rasa pun terbeban atau terpaksa menyiapkan tugasan ini kerana ianya merupakan penghargaan yang saya terima dari seorang teman di alam maya. Kadang-kadang bila teringat balik, memang tak sangka, ialah.. saya dengan Kak Yatie ni rupanya rumah kami(rumah saya dan rumah Kak Yatie di Malaysia) ni amatlah dekat, tapi kami tak pernah bertemu.
Tetapi bila Kak Yatie dah berada beribu batu jauhnya dari tanahair tercinta, kami menjadi rapat sebagai teman siber kerana kemurahan hati Kak Yatie berkongsi resepi kek-keknya dengan saya. Terima kasih ya Kak Yatie kerana menyenaraikan Yus dari ratusan pengikut Kak Yatie.. cayangggg Kak Yatie.

Ermmm.. 10 perkara benar tentang saya ya.. fikir jap, ok, jom kita mula!

1. Saya merupakan anak ketiga dari lima orang adik-beradik yang kesemuanya perempuan. Jadi sesiapa yang ada ramai anak lelaki tu dan teringinnnnnnnnnn sangat nak ada anak perempuan, bolehlah datang curi senduk di rumah mak saya.. hehe. (petua tu..). Saya dilahir dan dibesarkan di negeri Johor Darul Takzim.
2. Sepuluh tahun dulu mendirikan rumahtangga dengan seorang jejaka dari Kuala Ketil, Kedah dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang kini berusia 9 tahun.
3. Saya kini merupakan seorang pengajar di salah sebuah IPTS yang terkenal di selatan Semenanjung Malaysia dalam bidang elektronik.
4. Mudah mesra dengan sesiapa sahaja asalkan seseorang itu tidak sombong dan berlagak dan dapat menerima saya seadanya.
5. Suka memandu malam sambil pasang radio kuat (bukan kuat2) dengar lagu jiwang.. hehe..
6. Suka memasak tapi alangkah bagusnya kalau saya tidak perlu mengemas dan membasuh.. huhu... (paling tak suka lipat kain dan gosok baju.. tapi kena buat gak semua tu pasal nanti bersepah pulak rumah)
7. Suka makan tapi terpaksa kawal kerana badan saya mudah naik tetapi susah nak turun.. haha.
8. Suka tengok filem/ drama Melayu (yang bagus) dan Korea, Hindustan?? dulu-dulu bolehlah.. Suka gak dengan filem Inggeris (penyiasatan dan seram).
9. Saya amat penyabar tapi ada masanya mudah naik angin dan marah (macam mana tu ek??). Tidak suka memaki atau mendengar orang memaki, saya akan marah pada tempat yang sepatutnya.
10. Sebenarnya saya buta IT... huhu...

Ermmm, rasanya 10 perkara tu tak cukup.. banyak lagi ni Kak Yatie oiii.. kih2.
Jadi saya kena rantaikan tugasan ini kepada 10 orang teman blogger yang lain. Baiklah, untuk sementara ni saya senaraikan tiga dahulu sebab saya nak memilih lagi siapa yang harus memikul tugasan ini. Inilah tiga member bloggers saya, tiada paksaan.. selesaikan tugasan bila ada kelapangan.
1. Erin - SmiLe....happy....and....cool
2. Syabell - Sesuci Kaseh Ibu
3. Sheila - Try Test Masak Simple Recipe Malas Order
Tambahan :
4. Ayu - HadifHadifah
5. Shamsheila - A Mom, A Wife and A Life In Between

1 comment:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RETREAT DI MERSING - HARI PERTAMA

Assalamualaikum... APABILA diberitahu bahawa Sk akan dihantar mengikuti satu kursus di Mersing terus rasa senak perut  hati jadi li...