Rezeki Majlis Maulidur Rasul

Seri Kandi Tanah Jauhar
7
SALAM JUMAAT... pejam celik, pejam celik, akhirnya tiba juga ke minggu akhir Jumaat dalam bulan Mac ini. Entah kenapa bulan Mac ni rasanya macam panjang sangat, maklumlah ada lebih kurang lima minggu nak menghabiskannya.
Hari ini warga kerja di tempat saya dijamu lagi. Kali ini bersempena dengan Majlis Sambutan Maulidur Rasul 1431H. Seperti biasa kami memang sangat teruja dengan acara ini dan ia merupakan antara majlis anjuran syarikat yang paling ditunggu-tunggu dan sering mendapat sambutan setiap tahun.
Kali ini Ustaz Ismail Mat Ali yang merupakan Pengurus Besar Capaian Aspirasi Sdn Bhd dan Akademi Mutawwif Sdn Bhd mengambil giliran berceramah kepada hampir 400 hadirin di dalam dewan besar yang sejuk dan dingin.
Walaupun pada mulanya Ustaz Ismail agak kelihatan serius, tetapi suasana sesekali menjadi riuh dan ada yang tidak berhenti ketawa bila sesekali ustaz membuat lawak. Bijak sungguh ustaz mengambil hati hadirin yang memenuhi ruang dewan.
Di sini saya ingin kongsikan sedikit pesanan yang dititipkan di dalam kertas tentatif program.
KEMULIAAN UMAT NABI MUHAMMAD SAW
Disebut bahawa Nabi Adam a.s. telah berkata, "Sesungguhnya Allah SWT telah memberikan kepada umat Muhammmad SAW 4 kemuliaan yang tidak diberikan kepada umatku."
1. "Taubatku hanya diterima di Kota Mekah, sementara taubat umat Muhammad SAW diterima di seluruh dunia."
2. "Pada mulanya aku berpakaian tetapi apabila aku derhaka kepada Allah SWT maka Allah SWT telah menjadikan aku telanjang. Umat Muhammad SAW melakukan derhaka dengan telanjang tetapi Allah memberikan mereka pakaian."
3. "Ketika aku derhaka kepada Allah SWT, maka Allah SWT telah memisahkan aku dengan isteriku. Umat Muhammad SAW berbuat derhaka kepada Allah SWT tetapi Allah SWT tidak memisahkan mereka dengan isteri mereka."
4. "Memang benar aku telah derhaka kepada Allah SWT dalam syurga dan aku dikeluarkan dari syurga. Tetapi umat Muhammad SAW yang derhaka kepada Allah SWT akan dimasukkan ke dalam syurga apabila mereka kembali bertaubat."

Ambillah iktibar daripadanya, semoga kita sentiasa di bawah lindungan Allah SWT, InsyaAllah... Aminn..

Satu perkara yang menarik yang juga saya ingin kongsikan adalah acara jamuan yang mana hidangan wajib bagi syarikat kami adalah Nasi Beriyani yang dihidangkan bersama lauk daging beriyani, kambing dan ayam masak merah, dalca serta pencok. Hidangan ini disediakan secara rewang tau dan paling best sekali kami akan berkongsi hidangan tersebut di dalam dulang.
Memang syok, sejak zaman sekolah hinggalah dah beranak-pinak ni makan dalam dulang beramai-ramai, tapi taklah ramai sangat, empat orang sedulang, kalau sampai sepuluh orang alamatnya seorang dua suap je, makan celah gigi je nanti.. hehe.
Jom, layan gambar..
sedia untuk berarak nampaknya..


rezeki hari jumaat



Alhamdulillah... sedap nasi beriyaninya..
Tags

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. burberry esolgi atyj burberry sale nnffkr blbh www.livebulberryfashion.com kixtie rqra uggs uk tegusa crlu ugg outlet popgbv ahqm ugg outlet online gweutv zlzc ugg factory outlet socmtu yfhi ugg boots cheap llppyi jref michael kors outlet sdtgxh axms michael kors 2013 tlhkmh ftfn michael kors flats gqhdgb jvtc longchamp outlet cxiouv wqvc longchamp bags on sale zwyqzm juuw longchamp handbags qriyua jgqa burberry outlet uyiumk xdmt

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!