MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, September 29, 2010

NASI BERIYANI VS NASI ARAB

ASSALAMUALAIKUM wbt

ASYIK cerita pasal asam pedas, jemu jugakan. Jadi hari ni saya nak buat selingan sikit, nak cerita pasal nasi.

Kalau diikutkan resepi nasi ni tersangatlah banyakkan. Nasi putih, nasi lemak, nasi goreng, nasi minyak (paling popular dulu-dulu), nasi mentega, nasi beriyani, nasi jagung, nasi tomato... macam-macam nasilah.

Sekarang ni lagilah banyak resepi yang menggunakan nasi. Yang tak pernah dengar pun ada. Nasi beringin, nasi maqlubah, nasi hujan panas, nasi bukhari, nasi nenas, nasi epal, nasi oren, nasi itu.. nasi ini. Pendek kata.. hehe... memang tak tertulis dekat sini. (Nasi nenas, epal, oren tu menu nasi kat kantin pejabat saya tau)

Tapi jangan marah ha... nasi yang ada kat bawah ni kalau ikutkan dah basi kot, pasal gambar ni dah diambil pada minggu kedua Ramadan yang lepas. Tak datang-datang semangat nak berblogging, jadi dah 20 Syawal baru masukkan gambar ni.. hehe.

Juadah berbuka yang terlampau, makan tak hengat.. Nasi Beriyani yang dibeli dari MS Pondok Beriyani, Bazar Ramadan Bandar Baru Uda dan kemunculan adik saya dari Kuala Lumpur beberapa minit sebelum waktu berbuka membawakan sebekas Nasi Arab berlaukkan kambing sebesar paha budak setahun dari Restoran Shaba, sebuah restoran arab yang terletak di Putrajaya.

Kalau nak dibandingkan saiz orang Arab dengan orang Melayu memang berbeza rupanya patutlah... tengok jer beras yang digunakan untuk memasak Nasi Arab ni. Tiga kali ganda saiznya dengan beras basmathi kita dan rasanya pun adoiiiilaaaaaaaaa.... beribu-ribu kalori yang masuk ke mulut dan ke perut yang cuma boleh dibakar semula dengan berlari 20km... huhu.

Tak percaya... tengok gambar sebagai bukti!



2 comments:

  1. wah kak yus, panjangnya beras tu...nampak pun sedap...

    ReplyDelete
  2. salam sari..nasi arab..mungklin berasnya pun dari sana kan..tu yang besar dan panjang2..sikit aje makan dah kenyang..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RETREAT DI MERSING - HARI KEDUA

Assalamualaikum... WALAUPUN Sk jangkakan yang SK mungkin tidak tidur semalaman seperti yang Sk alami semasa mengikuti Kursus Induks...