TELUR DADAR SHEILA RUSLI

Seri Kandi Tanah Jauhar
4
ASSALAMUALAIKUM wbt


MACAM rajinlah pulak malam-malam ni nak menghapdet blog kan. Sajalah mengisi masa terluang terlanjur tak ada apa nak dibuat. Nak membaking pun tak dapat sebab belum sempat lagi cari hand mixer yang baru. Rasa giannnnnnnnnnnn sangat nak membaking, tapi tetap ku tabahkan hati.. hehe.


Mesti ramai yang selalu tengok iklan mayonis kat tv3. Alaaaa... yang ada Sheila Rusli masak telur dadar letak mayonis tu. Agak-agak percaya ke Sheila letak mayonis tu secoit tu jek. Masa jalan-jalan sambil membeli barang dapur di Giant ke Jusco (lupalah pulak), aunty yang buat demo telur dadar letak mayonis ni bagi resepi. Kalau nak gebu dan sedap eh.. u letak telur eh.. 5, lepas tu, ini mayonis eh (sambil pegang botol mayonis) u letak 2 sudu besar, u cincang itu bawang melah sama daun bawang, masuk sekali.. u try... u try... sambil menghulurkan pinggan yang berisi telur dadar yang gebu. Amboiiii... sedap, lemak, berkrim gitu.


Yang ni, maaflah, guna kuali yang bukan non-stick, jadi taklah segebu macam dalam tv tu, tapi rasanya tetap umphhh tau. Saya guna 3 biji telur dan sesudu besar mayonis. Daun bawang tadaaaa.. Layanzzzzzzz!!
Tags

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. x pernah cubalah kak...kalau x silap lagi lemakkan rasanye kalau kite letak mayonis...

    ReplyDelete
  2. nur easy, sedap... gebu... lemak.. hihi

    erienz, bukan rasanya jer lemak, pinggang pun makin berlemak.. kih2

    Mas, hehe...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!