CUP CAKES UNTUK TETAMU

Seri Kandi Tanah Jauhar
4
ASSALAMUALAIKUM wbt


DAH malam ni rajin pulaklah saya nak mengentri. Ni kes balas dendam pasal seminggu tak blogginglah ni. Lari traffik tau... hehehe.

Atas permintaan kakak ipar, saya telah menyiapkan lebih kurang 95 biji cup cakes untuk diberikan kepada tetamu yang datang pada Majlis Tahlil di kampung yang lepas. Tak sangka juga saya ada kemampuan nak siapkan semua itu maklumlah saya baru sahaja berjinak-jinak dalam dunia deko ni. Sesuai dengan majlis, dekonya tidaklah boleh terlalu fancy, cukup simple tapi tak sangka ramai yang tertambat hati melihatnya... hik.. hik.. hik.. alamak! Terperasan pulak sekejap... kih.. kih.. kih.

Mesti pelikkan, saya ni tak habis-habis dengan warna merah jambu aka pink, macam tak ada colour lain. Jawapannya memang tak ada.. hik.. hik.. hik. Kebetulan yang ada warna hijau dengan pink, jadi kalau sampul munge-munge tu dah warna pink, deko warna hijau... isk.. memang tak kena langsung. Jadi pink juga menjadi pilihan hati.. hehehe.


Untuk bahan kek, saya masih menggunakan resepi kek cawan vanilla kerana sangat senang diingat... hehehe.

Tengok resepi di sini.

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Wow...95 biji kak....banyaknya...
    tahniah sebab akak berjaya membuatnya..
    memang cantik cup cake akak tu...

    ReplyDelete
  2. wah.. comey le cupcakes tu..
    95 biji byk tu tau.. lia pun dok berjinak2 belajar deco cupcakes ni.. tak habis byk buat pun dlm 20 biji aja.. hehe. nanti leh share ye info pasal cupcakes ni.. ^__^

    ReplyDelete
  3. Terima kasih, Mas & Antan Bertingkah..

    Lia, boleh, nanti kita story mory kat email ya...

    yusarima@yahoo.com.my atau add sy di fb Yusa Sari Ibrahim

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!