FRUIT TARTLETS

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

ASSALAMUALAIKUM wbt


TADAAAAAAAAAA....!!! Mula-mula tu cadangnya nak sambung kisah si Yaya tu tapi macam tak cukup nafas pulak hari ni. Dari malam tadi bersambung sampai ke petang ni ada sahaja hal yang nak diselesaikan. Agaknya kalau nyawa tu boleh dilihat macam karektor game Sim tu, mesti saya dah tukar warna merah, tenaga dah habislah tu.. keh.. keh.. keh. Makan tengahari kami hari ini membawa ke jam 4.45 petang, dah kira high tea tukan, nak buat macammana. ER pun macam dah redha jer sebab biasanya macam nilah kami setiap kali tiba hari minggu kalau duduk di rumah. Yang penting bagi dia menyelesaikan hal-hal yang mustahak dahulu, soal makan kemudian.



Malam ini, insyaAllah, ibu, kakak dan adik dari Senai akan datang ke rumah. Sebenarnya dah lama sangat saya tak ajak mereka datang makan-makan, masing-masing sibuk dengan hal sendiri. Jadi saya fikir-fikir sebelum saya bertambah-tambah sibuk dengan tempahan-tempahan cheese tart dan tart shell, saya kena dulukan mereka juga kali ini. Ini adalah percubaan pertama saya membuat fruit tartlets, selalu makan kat hotel, ambil pun macam tak boleh banyakkan, nanti dituduh tamak, walhal kita dah pun membayarnya tapi kenalah fikirkan orang belakang sebab semua orang sama-sama bayarkan.. hehehe. Jadi kalau dah buat sendiri ni nak makan banyak-banyak pun suka hatilah cuma jangan menyesal pulak lepas tu nanti bila pipi mula tembam berinci-inci... kih.. kih.. kih.



InsyaAllah, akan saya kongsikan resepinya nanti ya, sekarang kena tunggu orang datang, nak bentang permaidani hijau dan pukul kompang... hik.. hik.. hik.




Tags

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Sari cantik FT tu lamanya akak tak buat ermmm nak mulakan buat tart shellnya tu ler yg M

    ReplyDelete
  2. selamat melayan tetamu kak..he..he..
    sedappnya fruit tartlets tu...

    ReplyDelete
  3. assallam sari..seronoknya nak melayan tetamu sampai nak bentang permaidani hijau lagi.
    selamat melayan tetamu ye..dengan hidangan yang enak2..

    ReplyDelete
  4. Sari ...bila kita buat fruit tart sendiri kita mesti rasa tak lalu makan kalau yg dibeli dikedai... sebab banyak menggunakan tangan... kecuali tukang masa kedai tu guna sarung tangan...hehehe

    Kita buat dengan buah2 yang fresh .. sedap kan...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!