TUTORIAL LAGI

Seri Kandi Tanah Jauhar
8
ASSALAMUALAIKUM wbt

HAISHHH!!
Garu-garu dagu, garu-garu kepala.. lima minit jer fikir tajuk apa nak letak dalam entry kali ini... hihi. Apalahhhhhhhhhh cerita Alam Sari ni ya, sampai pening nak bagi tajuk?? Kui kui. Ni semasa menaip ni pun belum bertajuk lagi tau, tengoklah nanti apa yang terlintas dalam batu jemala hamba ni ya, hihi.

Orang kata, rambut pun sekarang dah tak sama warna, apa lagi hati. Eh! Saya bukan nak mengumpat sesiapa, tidak sama sekali. Ni pasal keadaan rumah saya nilah, tak habis-habis dengan rumah dia ek? Macam tak ada kerja lain, kannnn.. huhu. Walaupun dah selesa dengan rumah baru ni, ada juga yang berkenankan rumah lama, termasuklah saya. Maklumlah, belum puas lagi rasanya bercanda di rumah baru, tapi rasa macam ramai yang pening, bila ramai yang pening, ramai pulak yang merajuk, haaaaaaaa.. jadi fikir-fikir, kita buat blog ni bukan untuk syok sendirikan, saya dengan rendah hati menukarnya ke rumah yang lebih selesa. Tapiiiiiiiiiii.. bagi mereka yang terberkenan dengan rumah saya sebelum ini, anda boleh lagi datang ke rumah saya yang lama, tanpa menjejaskan rumah baru ni, okeyyyyyyyyy..


Tiba-tiba rasa terror pulak mengalter blog ni.. hihi.. Meh.. meh, tengok sini dan ia boleh juga dipraktikkan ke blog rakan-rakan tau. Mari kita belajar sesama. Syhhhhhhhh!! Siapa yang dah tau tu, duduk diam-diam ya, bagi can kepada orang yang belum tau.. hihi.

Baiklah, ini paparan skrin yang anda nampak sekarang.
Tengok alamat URLnya ialah http://sariyusa.blogspot.com/ .



Sekarang anda taipkan perkataan view di hujung alamat URL tersebut.


nanti paparan skrin seperti di atas ini akan keluar dengan alamat URL di hujung tu /view/sidebar

lepas tu anda pilihlah nak tengok gaya macammana..

classic

flipcard, magazine dan lain-lain... klik sahaja mana-mana satu akan keluar paparan yang berlainan. Untuk mengomen, anda boleh klik terus pada perkataan comment.





Apakata praktikkan pula di blog anda.. dan blog lain yang anda kunjungi.

Wassalam.
Tags

Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Wah! Sukerrr! Sukerrr! Mana satu pun sukerrr! Janji komen dapat publish hik3 ;-)

    Macehhh kongsi ilmu :)

    Cayang Alam Sari muahhh!

    ReplyDelete
  2. Oh Oeya, saya suker ngan kamu sebab kamu suker apa jer yg saya buat.. saya cayang sama kamu.. mwahhh!!

    ReplyDelete
  3. Salam sari yusa,
    Cayalah kak! saya suka tukar2 view macam ni. saya guna template lama, tapi masih boleh view...
    Saya suka yg ni, dr tutorial 1. Takut tak dapat balik setting asal. hehe...
    Thank you beribu-ribu lemon kak.. :))

    ReplyDelete
  4. Indahhouse, tulah, bestkan.. bila bosan, bleh tukar view lain pulak, hehe.. wc.. wc beribu2 lemon jugak..

    ReplyDelete
  5. wahhh...ilmu baru ni...thanks kak yus...


    p/s: kak firas alhamdulillah dah ok...back to normal... :)

    ReplyDelete
  6. Wc, mamamya..

    Firas dah ok ya, Alhamdulillah.. tulah, nak sms takut kacau lia tgh drive..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!