MESTI KLIK

Sahabat Seri Kandi

Pada-Mu Ku Bersujud

Pada-Mu Ku Bersujud

Labels

aaron aziz aboo acar ady putra aidilfitri apa cerita apam asam pedas award ayam bali Bandung Batam BelangaSatu belasungkawa belimbing bengkel bihun biskut raya blogger bloglist blueberry BMI Boboiyot bola Bono boycott buah burasak burger cake in jar cendawan cerita bersiri coconut shake coklat cookies & ginger cream puff cucur cuti jumaat cutiecakemaker daging diabetes doa donut durian embun fear factor malaysia fettucinne filem GA goreng gulai kawah gunung kinabalu gyoza hari lahir hidayah ikan ikan bakar Iman itik jalan-jalan jeruk Johor kad kaki kambing Kapten Zaharie karaoke kari keju kek kek cawan keluarga kenangan kentang kepala kerutub ketam kisah pelajarku kucing kuey teow kuih melayu kuih tradisi laksa laksa janggus lala lawak legoland legoland water park lembu lemon lempeng lepat link best lobster lontong love u mr arrogant macaron makan makanan laut MAS masakan barat maulid meatball medan mee melaka merdeka mesin minuman mistik muffin myChef Mykad nangka nasi nasi ayam nasi padang ngeteh no label novel nukilan untuk teman ombre oreo page Pak Chu Pak Itam panduan pasta pastri pau pavlova Pekanbaru Penang pencuci mulut pengantin penne petua pie pie maker pisang pizza premix promo pulut racun rahsia rainbow cake ramadan ramadhan raya red velvet rendang resepi adigun resepi ibu Riau roselle roti roti canai roti jala rumah terbalik sabah safee sali saja salam salam maulid sambal sayur sejarah semur SeriKandi Cintaku siput soto sotong spaghetti sup swans cream puff tagged tapai tart tauhu tayar tazkirah Teluk Kumbar telur tempahan tempoyak terbang tetel tinggi tomato tortilla tudung tulang twisties ubi udang ulangtahun perkahwinan untuk dijual upin ipin villa nabila wang western wheels wordless wednesday yang popular Yaya zonan

Search Alam Sari

Loading...

Wednesday, August 1, 2012

ANAK ANGKAT

ASSALAMUALAIKUM...

DEKAT/ DI pejabat saya ada dua ekor kucing yang tersangatlah cute. Cute sebab apa tau, sebab mereka ni tersangat bijak. Macam Zonan jugaklah tu, budak comel yang nakal itu, huhuhu.

Duluuuu, ada seorang anak dara kat pejabat saya ni yang bawa satu telap besar makanan kucing dalam bonet keretanya, namanya Azi. Saya tak pastilah sama ada Azi ni memang membela kucing di rumah ke dan Azi ni rajin memberi makan kepada meow-meow dekat pejabat ni. Budak-budak nipun macam dah kenal kereta Azi yang hitam berkilat tu, nampak jer teruslah dikejar, lepas tu tunggu dekat bonet kereta. Macam biasa Azi akan keluarkan makanan kucing tu dan apalagi, sukalah budak-budak tu makan. Bijak.. kan..

Tapi semenjak dua menjak dua tiga bulan kebelakangan ini, Azi ni lambat sampai. Ke saya yang cepat ;-) Apalagi, kelaparanlah anak-anak angkat Azi tukan. Kesian saya tengok, terkejar-kejar kalau nampak kereta masuk ke kawasan pejabat mengharapkan ada makanan. Bonet kereta saya tu kadang ada makanan, kadang tak ada. Kalau kita ada bawa bungkus sarapan lagilah tak sampai hati. Kalau ada saya bagi, tak ada macam sedih pulak. Terasa-rasa laparnya perut diorang tu.. eh.. diaekor tu.. ;p

Jadi, sekarang ni saya cakap dengan Zonan, Zonan kena kongsi makan dengan kawan-kawan Zonan ni. Seekor ER panggil 'Ek ek'... ya.. Ek ek, sebab dia kalau mengiau bunyinya.. ekkkk... ekkkk.. . Seekor lagi entah apa idea ER panggil Robinhood. Tapi kalau Azi, dia akan tuang makanan kat atas tar dekat parking tu tapi saya rasa macam nanti campur pasir dengan tanah, jadi saya bagi dekat tembok tepi longkang, hehe.

Lepas sekali dua saya bagi dekat situ, sejak tu kalau nampak kereta saya diaekor tu akan terlari-lari dan tunggu kat tembok tu... hihi. Memang cute sangat saya rasa bila nampak diaekor lari-lari dan pergi berdiri kat tembok tu. Pakkal sajalah saya ni ada alahan dengan kucing, kalau tak mesti saya peluk-peluk budak-budak yang bijak ni. Mereka ni sangat pandai, baru ajar sekali dua dah faham dekat mana nak makan... bijak.. bijak.. Bukan macam anak murid aku yang degil tu, rasa nak jotos jer kepala kerjanya ponteng kelas jer... hohoho.

sila abaikan tembok yang berdanuo
Pagi tadi masa sampai, wah! Bukan main dua ekor tu menunggu dekat tembok tu. Macam dah tahu jer pukul berapa saya nak sampai. Lepas tu makan tak mahu kongsi-kongsi, satu ekor satu longgok, huhu. Tapiii.. yang peliknya diekor ni penakut. Asal kita dekat dia macam nak lari.. lebih-lebih lagi Robinhood tu. Kalau kita letak makanan selagi kita tak beralih dari situ selagi tu dia tak makan, tak macam Ek ek. Ek ek ni pelahap sikit, hihi. Kadang-kadang makanan Robinhood pun dirembatnya.. huhu.



tengok Robinhood tu tak mo makan bila saya ada kat situ
Pernah sekali, adalah staf dekat sini bagi diaekor ni makan. Agaknya staf tu tak tahu yang diaekor ni tak mahu kongsi makanan jadi diletakknya selonggok untuk dua ekor. Jadinya dua-dua sama-sama tak makan. Dia jeling dia, dia jeling dia, makanan tak berusik. Mujur saya nampak jadi saya bahagi dua.. huhu.. baru nak makan. Sabarrrr ajelahkan... ;p.

Okeylah.. saja jer cerita pasal diekor ni. Saya rasa macam dah bela tiga ekor anak angkat pulak sekarang, huhu.. Zonan, Ek ek dan Robinhood... tata titi tutu.

 
 
P/S Ingat lagi dengan Little Yaya tak?? Sekarang dah besar, geram!! gerammm!!
geramnya dengan budak nih!



12 comments:

  1. hehe ingatkan anak angkat betul2 :D

    ReplyDelete
  2. Seronokkan main dengan baby.... akak dah lama tak ada baby... tapi seronok main je lah... nak jaga dah tak larat.... hehehe....

    ReplyDelete
  3. Boleh pulak yang seekor tu makan sambil berdiri macam tu. :)

    ReplyDelete
  4. la ingatkan ank angkat betol tadi =)

    salam kenal dan follow sini dari kuiz kaksha...

    lobaksusue.blogspot.com

    good luck yer akak =)

    ReplyDelete
  5. berselera meow2 tu makan.. besar pahalanya bagi kucing makan.. :)

    ReplyDelete
  6. Cats, haiwan kesayangan Rasulullah saw, sunnah ni :)

    ReplyDelete
  7. KA suka baby but kucing... eee takut sikit hehe

    ReplyDelete
  8. Akak pun ingat anak angkat betul2.Klik iklan di sini.

    ReplyDelete
  9. Semoga Allah merahmati insan yg berbuat baik kpd mahkluk Allah yg lain.

    ReplyDelete
  10. adehhh..terlebih bijak kucing nih...makanan nak kena bahagi dua...kekekek...mulia hati org yg sayangkan kucing..saya ni geli dgn kucing...tu yg tak tahan..hehehe

    ReplyDelete
  11. sedekah itu jariah walau dengan seekor binatang..bagus akak..

    ReplyDelete
  12. kucing2 ini mesti rasa syukur sangat bila ada orang yang perihatin dengan mereka mcm Sari kan. Alhamdulillah, moga rezeki murah melimpah.

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi mengomen... jangan mengomel sudahlah ya.. hihihi

DEMI MASA

MENGHITUNG HARI

Anda Sukakan Ini?