MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, August 2, 2012

PIE KASTARD

ASSALAMUALAIKUM...

LAMANYA saya tak menge-pie. Rindu nak makan pie... di bawah ni pie kastard yang saya buat beberapa hari sebelum sambut puasa. Bila nak bersih-bersihkan 'sampah' dalam kamera tulah saya terpandang pie ni yang rupanya lupa nak postkan entrynya.


Resepi pie ini masih menggunakan short crust dan flexi crust (caranya di sini) cuma intinya tu saya ambil resepinya dari buku 101 pie's idea yang disertakan sekali dalam kotak PM. Yang bestnya tentang intinya tukan, kalau tengok ia macam nak meleleh gitukan tapi ia tak jatuh tau. Sampai Yaya macam syok gitu bila gigit sebab ia macam terkapai-kapai gitu, hehe. Senang sangat cara nak buat inti pie tu, hanya 150ml susu cair, 2 biji telur, 1 sb gula halus dan secubit serbuk kayu manis. Kacau semuanya sebati dan teruslah diisi dalam mangkuk pie yang dah siap diterap dan diletakkan dalam PM. Boleh juga gunakan loyang muffin dan bakar di dalam ketuhar sehingga masak. Cubalah!!

P/S Asyik menge-pie bil elektrik naiklahhhh! Huhuhu

16 comments:

  1. Kak Sari,bil elektrik naik xper ER xmarah sbb dia kenyang mkn pie bini dia wat,hehe..tng kastard yg leleh tuh yg xtahan tuh,nmpk sedap uuu..

    ReplyDelete
  2. wooo..sariii..meleleh air liur saya petang2 ni (sibuk berblog sambil siapkan ayam utk nasi ayam hainan...feveret anak2)

    ReplyDelete
  3. Terliur kakcik melihatnya. :)

    ReplyDelete
  4. KA bab pie mengepie ni selalu fail hehe

    ReplyDelete
  5. salam selamat bepuasa alahaiii leleh negoknya suka lah yg ada inti kasted ni...bau pun harum...perlu cuba ni :-)

    ReplyDelete
  6. wahhh.. meleleh2 tuh yg tak tahan memandang... mmg sedap tgok kastrd camni..

    ReplyDelete
  7. Bestnya (>________<) Nak try lah akhir minggu ni.

    ReplyDelete
  8. tak boleh tgk pie..terpikat selalu..klu jln2 kat kedai buat pie ni, selalu jeling2, ada masa berkira juga nak beli..ehee

    ReplyDelete
  9. Kalaulah dapat merasanya sendiri.. Kak Sari, tak nak hulurkan kat orang di sini ke.. :)

    ReplyDelete
  10. Oii k.sari. Bile leh bg pinjam PM nie??

    ReplyDelete
  11. wahhh dah digunakan ye pie maker tu...elok cantik kejadiannya...:)

    ReplyDelete
  12. nnt nk cuba jgk tp guna acuan mapin je laa hehee..sedapnyaaa..xtahan tgk kastardnyaa ^^

    ReplyDelete
  13. sedap sedapp.. akak pun lama tak menge-pai.. hehe..

    ReplyDelete
  14. kena belajar buat pie..hehe plak la lps ni...
    dah start buat kueh ghaya ke kak ?

    ReplyDelete
  15. Salam kak yus! nak panggil akak kak yus cutie pie ehehe... dtg lah seru nak buat pie kesian kat puff pastry kita dlm freezer tu dekat setahun hihihi...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...