TERPERANJAT YANG TERLAMPAU 3

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
ASSALAMUALAIKUM...

SATU-SATUNYA orang yang saya sentiasa ingat untuk mengucapkan Merry Christmas setiap tahun adalah Mr S. Tiada niat lain selain tanda ingatan yang tersemai bertahun-tahun. Mr S juga tak pernah lupa mengucapkan Selamat Hari Raya setiap kali menjelangnya Syawal sejak 18 tahun lalu, bermakna kami dah kenal sejak 18 tahun lepas. Mr S boleh dianggap sebagai kawan, guru dan bapa kepada saya. Sempena ketibaan Natal tahun ini saya teringat kembali tentang peristiwa ini. Kalau dikenang memang kelakar ada.. sedih pun ada.. malu pun ada... geram??? Lagi laaaaaaaaaaa... hahaha.

Sudah menjadi kebiasaan setiap petang biasanya saya akan membuat persediaan mengajar untuk keesokan harinya. Sebagai pengajar yang masih muda belia tak banyak ilmu yang dapat diserap otak saya ini. Jadi perlulah untuk belajar dan praktis apa yang hendak diajar esok supaya tidak terkial-kial depan pelajar dan termangu-mangu bila ada yang bertanya. Memandangkan kami semua yang mengajar ini banyak menggunakan peralatan makmal jadi biasanya saya cuma akan belajar di dalam makmal di belakang almari. Almari tu kami susun memanjang macam dindinglah, jadi boleh jadi tempat menyorok kat belakang tu untuk makan, solat dan tidur. Bukan tiada surau tapi kami lebih senang buat di situ supaya tak gunakan banyak tenaga turun naik tangga ke surau, hihi.

Jadi petang tu saya pun belajar, tak ingat tajuk apa. Kira memang tengah khusyuklah. Saya tak sedar langsung Mr S ada kat belakang saya. Mr S ni bila tengok saya khusyuk macam tu, datanglah anginnya nak mengusik lalu menyergah saya dari belakang. Saya... haaaa.. siapa yang pernah baca episod 1 dan 2 tentu sedia maklum kan... hihihi.

imej from google
Saya terus menjerit dan melatah. Saya ni bukanlah pelatah tegar. Tapi kalau kena cara terkejutnya memang melatahlah jadi di hujung melatah tu saya terus menangis. Adoilaaaaaaaaa.. teruk betulkan. Saya terus tutup buku dan capai beg tangan. Terus-terus saya tinggalkan Mr S di situ dan jalan laju-laju ke 'bus stop'. Masa tu belum ada kereta lagi, baru kerja. Mr S panggil-panggil, sorry-sorry pun saya dah tak peduli. Kawan saya Mala pun panggil-panggil saya tak kisah. Pstttt... Mr S tu sebenarnya bos kecik saya, tapi saya peduli apa. Padan muka dia.. teruslah dia tak berani nak terperanjatkan saya lagi, hehe. Bukan saya saja, orang lain pun dah jarang disakatnya, kalau tak asyik nak sepak kerusi orang je, gurau kasar namanya tukan, hehehe.

Walaubagaimanapun hubungan kami tetap baik sampai sekarang. Saya pun dah maafkan dia lama dah. Kerja dalam bidang ni walaupun kami sudah berlainan bumbung namun tetap memerlukan untuk bertukar pendapat. Untuk Mr S, Selamat Hari Natal dan semoga bergembira di Tahun Baru 2013.
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Yang kelakar bagi kita, tak semestinya kelakar bagi orang lain, kan?

    ReplyDelete
  2. kalau kena kak zu pun...sure menyirap darah naik....jangan sampai sakit jantung dah ler...menyesal tak sudah nanti kan.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!