MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, January 23, 2013

TUMPANG DUA KAKI

ASSALAMUALAIKUM...

SEBOLEH-BOLEH Iman nak buat mykad-nya kelmarin (sehari selepas hari lahir). Iman dah genap 12 tahun. Iman pun nak ada 'IC' juga ;p...... dan seboleh-bolehnya ER paksa Seri Kandi ikut walaupun cukuplah dengan kehadiran beliau sebagai bapa kepada Iman. Dalam mengelak-ngelak akhirnya Seri Kandi ikut juga. Seri Kandi bukan apa, Seri Kandi malas dan rimas kalau dah ramai-ramai dan berebut-rebut pulak nanti. Rupanya sekarang semua sistem sudah di hujung jari. Segalanya cepat dan pantas. Dan Seri Kandi pun tumpang sekaki buat mykad yang terkini... hehehe.


mykad lama dah ditebuk-tebuk sebab Seri Kandi gunakan dokumen pengenalan sementara.
Lepas tu, Iman kena ke bahagian pasport untuk masukkan nombor mykad. Dan... dan... memandangkan pasport Seri Kandi pun tamat tempohnya dalam enam bulan lagi, Seri Kandi pun perbaharui sekali. Kira ni bukan tumpang sekaki tapi dua kakilah kan... hehehe.

Seri Kandi rasa Seri Kandi makin cunlah... hahahaha..

Daaaaaaaaaaa...

13 comments:

  1. InsyaAllah giliran Budak Sepet bulan 8 nanti. Sama bulan kelahiran dengan maknya. :)

    ReplyDelete
  2. Passport tu bole la jalan obersi

    ReplyDelete
  3. Setahu saya, jika passport lagi enam bulan nak expired memang dah kena renew, sebab dalam tempoh tu dah tak boleh nak terbang ke luar negara dah... Betul kan?

    ReplyDelete
  4. Kalau gambar ic kakak percaya cun tapi kalau gambar passport selalunya kembang kenapa eh?

    ReplyDelete
  5. Saya setuju, makin cun. Hehehehhehe

    ReplyDelete
  6. Oooo..baru saya tahu..kalau kita apply Mykad baru, dia tebuk kat cip tu....hihihih..Saya dari dulu bertangguh nak buat Mykad baru...Mykad sekarang ni kalau nak buat urusan kat bank, asyik la budak bank tu kena gosok dengan rubber dulu cip nya..baru boleh baca...

    ReplyDelete
  7. hahhaha....dulu2 poyooo kan....akak pun lum buat ic baru

    ReplyDelete
  8. kiranya sambil myelam minum air la nie kan..h ehhee cantik org dlm kad tue..leh kenal..h ehhee:)))

    ReplyDelete
  9. Kak zu pun dah buat mykad baru (cuma belum collect saja lagi). Tapi idak ler pulak ditebuk mykad yg lama tu. Masih lagi boleh dipakai!! Lain tempat lain procedure kot.
    Passport pun dah renew dua tahun. Yeeeerhuuuuu

    ReplyDelete
  10. Serius....akak nampak lagi muda...perkataan "muda" tu kalau kita oter leh jadi "madu" gak kan....errrrrr....

    ReplyDelete
  11. Kenapa, dulu tak cun ke? kalau tak, masakan ER boleh masuk meminang??
    Kakpb nk tukar juga la, tak cun mykad lama tu, mcm kena siram minyak panas je..

    ReplyDelete
  12. saya pun baru tukar lepas bersalin...masa tue tengah slim best la...muka nampak kurus jer...takut tengok muka sendiri sekarang...dah bam bam la....

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...