MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, May 15, 2013

FUFFLOVER... MY PRECIOUS IRIS

ASSALAMUALAIKUM...



'BUAH strawberi, kiwi, anggur, beri dan ceri ditabur di atas meringue kek yang kelihatannya begitu rapuh. Ringan saja rupanya. Kami sendukkan dengan hati-hati ke dalam gelas kaca empat segi berpetak rendah. Sebelum segala buah itu ditabur, krim putar dipicit ke atasnya.

Warna yang kuning dengan sedikit garing, diselimuti krim putar memutih, ditaburi buah-buahan yang berbagai-bagai warna... Merah, hijau, ungu dan hitam, ia sangat menarik dan mencabar keimanan aku untuk mencubanya. Siap saja, Firman terus menyuap ke mulutku. Oh, heaven! Lembut dan manis, masam dan rangup, kombinasi yang sungguh memukau!


"Sedapnya, apa ni?"

"Pavlova..."

"Fufflover?"

"Pavlova... Nama sejenis desert yang dinamakan sempena jaguh ballerina dari Rusia, Anna Pavlova yang mengelilingi Australia dan New Zealand pada tahun 1926."

"Nama Fufflover lebih sesuai, Namakan sempena cinta kita. Firman loves Iris equal to Fufflover."


Firman tergelak.

"Tak mengena langsung, tapi menarik. Fufflover. Iris angaukan Ebrahim. Aduh! Kena lagi walau langsung tak mengena!


... ini adalah petikan novel sequel kepada novel 'I Love U, Stupid' oleh Melur Jelita terbitan Karya Seni. Sebagai pengikut novel bingkisan Kak Melur Jelita, maka Seri Kandi mengumumkan novel My Precious Iris atau MyPi dah lebih seminggu berada di tangan Seri Kandi jelita, hihihi. Duluuuuuuuuuuu... semasa membaca novel ILUS, Seri Kandi pernah berjanji dengan Kak Melur untuk membuat ulasan tentang novel tersebut. Seri Kandi minta maaf banyak dengan Kak Melur kerana telah mungkir janji. Seri Kandi rasa Seri Kandi tak mampu untuk mengulas novel karangan sehebat itu, Kak Melurku sayang, maafkan Seri Kandi ya....


Sebagai tanda maaf dari Seri Kandi, Seri Kandi dedikasikan 'Fufflover' ini untuk Kak Melur Jelita.
Salam sayang dariku untukmu, semoga penamu akan terus menari mengisi hati para divas dan hola divas yang jelita.

Seri Kandi Tanah Jauhar

2 comments:

  1. Assallamualaikum yus..

    Ingatkn salah masuk blog kesusastraan tadi.. hebat..hebat... fufflover pun hebat, penulisan juga hebat.

    ReplyDelete
  2. he3.....
    akak ni sajerkkkk jerkkk tau...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....