MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Friday, July 12, 2013

KISAH YANG SEDIH SEKALI

ASSALAMUALAIKUM...

ALOLOLOLO... kesian anda semua mengantuk jer Seri Kandi tengok. Ada yang tersengguk-sengguk, ada yang tersangap-sangap. Tu maknanya oksigen dah kurang yang pergi ke otak. Silalah gerak-gerakkan badan sikit, goyang-goyangkan pinggul sikit.. okey, tarik nafas... tahan dalam kiraan lima.. hembusssssssssss... tarik nafas.. tahan dalam kiraan lima.. hembussssssss.. okey, buat lagi.. tahan nafas.. tahan dalam kiraan lima.. hembusssssss.. okey, buat sampai petang eh... hihihihi.

:-)))))))


Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah.

Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya bekalan elektrik terputus dan lif tidak berfungsi….

 si A : Macamana ni…rumah kita lak atas sekali?

si B : Aduhhhh…bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje…kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita lawak… kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa…biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60.

si A mula bercerita….

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku…aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku….bla bla bla bla bla….. Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh leleh… sedar tak sedar mereka dah
sampai kat tingkat 20.

Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk mengelap air mata… kemudian mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita….

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku meninggal dalam kemalangan jalanraya… aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada masa tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang… bla bla bla bla……

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih…. punyalah lama cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi… sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa…korang punya cerita tak sedih lagi… cerita aku lagi sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke…?

si C : emmmm… mungkin hari ini dalam sejarah…

si B : cerita aje le…kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

si C : aku sedih kerana… KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM KERETA….
UWAAAAAAAAAAAAAAA


:'(((((((((

7 comments:

  1. Pengsan!!
    Dah tinggal 4 tingkat baru ingat kunci!

    ReplyDelete
  2. Ehehehe...memang tsangat la sedih...xkan nk Turun tangga lak kan...huwaaaaaaaa...:)

    ReplyDelete
  3. haha...mau terjun bangunan ambik kunci dlm kereta..hehe.

    ReplyDelete
  4. Uwaaaaaaaaaa.....x sanggup dah nk turun balik...

    ReplyDelete
  5. Alahai.. siannya.. Memang sedih ... Jenuh nak naik tangga lagi..55 tingkat tu..

    ReplyDelete
  6. Sedih betul... Memang tersangatlah sedihnya! Cisssss

    ReplyDelete
  7. perghhh mmg sedey..fengsan mak klau cmni..haha

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...