VANILLA CHOC CHEESE TART & DOUBLE CHOC CHEESE TART

Seri Kandi Tanah Jauhar
4
ASSALAMUALAIKUM...


ATAS permintaan ramai, SK kembali dengan Chocolate Cheese Tart dan kali ini ia didatangkan dalam satu pek ya iaitu Vanilla Choc Cheese Tart & Double Choc Cheese Tart. Maknanya jika anda membeli CCT ini anda akan menerima dua perisa crust dalam satu kotak. Dan tempahan untuk CCT ini cuma akan dibuka mulai 20 Januari 2014 kerana slot tempahan untuk sepanjang minggu ini telah dipenuhi. Harga bagi setiap pek CCT ini adalah RM17/ 25 pcs jadi bagi sesiapa yang berminat bolehlah whatsapp atau sms SK di 012-7799705. Cas Penghantaran sekitar Johor Bahru dikenakan bayaran sebanyak RM5 sahaja dan tiada pembelian minimum.


Di sini juga SK ingin meminta maaf banyak-banyak kerana ada beberapa panggilan yang Sk
dapat di luar Johor Bahru terutama di sekitar KL ingin menempah cheese tart dengan Sk kerana mereka menyangkakan Sk tinggal di Alam Sari, Bangi. Kekeliruan timbul bila blog Sk ni menggunakan nama Alam Sari. Untuk pengetahuan mereka yang baru mengikuti blog Sk, Sari tu merupakan nama panggilan Sk di kalangan saudara-mara, nama yang diberikan ayahnda SK... errrr.. adakah perlu untuk Sk tukar nama blog ini bagi menghentikan segala kekeliruan yang timbul??? Nanti akan Sk fikirkan ya.
 
Oh, ya... untuk resepi kedua-dua CCT ini, SK masih lagi menggunakan resepi CT yang asal. Untuk Vanilla Choc boleh tengok resepi DI SINI dan gantikan fillingnya dengan coklat manakala untuk Double Choc boleh tengok resepi DI SINI dan fillingnya juga digantikan dengan coklat. Untuk resepi filling coklat, SK tak guna sukatan ya.. SK cuma agak-agak sahaja. Bahan-bahan yang SK gunakan adalah coklat susu kompaun, whipping cream dan minyak jagung.
 
Cara-caranya : Cairkan coklat kompaun secara double boil, kemudian tambahkan whipping cream, kacau rata dan sebati dan tambahkan minyak jagung. Masukkan ke dalam crust ketika coklat masih suam.
 
Wassalam.
Tags

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Sebab tu klaaa asyik mengidam jer nie... Jauh benor nak ordernya. Silap betullah...patut boleh order masa kita jumpa kat KL tu kan...

    ReplyDelete
  2. Tempting tu sampai yg jauh pun nak order.
    Siapa yg dah rasa mesti tahu airtangan SK memang mantop!!

    ReplyDelete
  3. wahhhhh sedapnyerrrr SK .... terliur AK tengahari ni ....

    ReplyDelete
  4. yumm..sedapnyer..selalu gak order cheese tart ni..
    klo SK dkt, leh order gak dgn SK

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!