BANTAL PELUK SALOMA

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

ASSALAMUALAIKUM...

SUDAH sarapan? Sarapan apa pagi ini? Sk pagi ni makan kuih jer. Semalam pun Sk cuma sarapan sandwich. Rasanya mulai sekarang Sk nak latih perut ni supaya jangan makan banyak sangat. Ni tidak, tiap pagi kalau nak sarapan tu mesti nak makan dua tiga jenis makanan. Mee + kuih tiga keping. Kat JB ni rata-rata harga kuih RM1/ 3 biji. Lepas tu Sk ni pulak bukan jenis yang boleh tengok makanan lama-lama depan mata. Semuanya nak ngap sekali arung. Sebenarnya takut bersemut. Alasan yang kukuh, syabas!!!

Kalau semalam makan sandwich, hari ini Sk pilih yang ala-ala sandwich jugak tapi digulung dan dicelup tepung lalu digoreng dalam minyak panas. Uiiii, mestilah goreng dalam minyak panas Sk oiii. Kalau goreng dalam minyak sejuk jadik apa, kui kui. Takdelahhhh, selalu Sk baca resepi tulis macam tu, goreng dalam minyak panas, hihihi.

Nak tahu tak, masa Sk bertugas sebagai wartawan sambilan dulu, bos atau editor Sk cukup pantang kalau kita tulis anak kesayangan, isteri kesayangan atau suami kesayangan. Kalau tulis macam tu alamat berbululah telinga dengar bos membebel, dah namanya anak, isteri, suami, mestilah sayanggggg!!! Agagagaga. Jadi, dah namanya goreng, mestilah goreng dalam minyak panas, gitewwww.

Eh!Eh! Terkonar cerita lain pulak, hihi.

Hah, tadi kita cerita pasal 'Bantal Peluk Saloma' kan? Ada ke yang tahu rope mana bantal peluk saloma tu? Sk masih ingat lagi masa Sk belajar buat bantal peluk Saloma ni Sk dalam tingkatan 3. Macammana Sk ingat? Sebab semasa zaman sekolah dulu Sk banyak mengikut keluarga berpindah-randah. Jadi setiap kali nak ingat peristiwa kita ingatlah lokasi mana masa tu maka bolehlah ingat masa tu umur kita berapa, huhuhu.

Jadi, masa tu ibu Sk dan seorang jiran ni yang mengajar Sk buat bantal peluk saloma ni. Alah, roti sardin gulung yang dicelup telur dan digoreng, tulah namanya bantal peluk saloma. Pas tu Sk buat loyar pulak, bantal peluk P Ramlee takde ke ibu???? heheheh. Tapi, bantal peluk yang ni, Sk beli dari kantin. Dia tak celup dalam telur tapi celup dalam tepung. Kat sini panggil roti sardin jer. Tapi Sk tetap nak panggil bantal peluk saloma kerana ia salah satu kenangan manis dalam hidup Sk. Antara resepi yang mula-mula Sk buat masa sekolah-sekolah dulu. Tak tahu dari mana mendapat nama tu yang pasti sekarang ni dah tenggelam dah nama bantal peluk saloma tu. Jom kita komersialkan semula!!

Tags

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. hihi..roti sardin gulung rupanya..
    uniknya nama diberi.. hehe

    ReplyDelete
  2. Kalau bantal peluk P Ramlie mesti yg besar sikit atau yg mungkin inti sosej besar kot SK :)

    ReplyDelete
  3. Baru inilahhh dengar nama sardin gulung nie bantal peluk saloma. Mesti originnya dari pertandingan memasak mana2 kan..hehehehe

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!