MAKAN.. BelangaSatu BISTRO

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
ASSALAMUALAIKUM...


MACAM biasalah ya...
dari utara kita turun sat ke selatan nanti besok kita naik ke utara semula supaya anda pembaca semua tak bosan. Macam kalau kita tengok Akasialah.. kena selang-seli dengan iklan baru ada thrill!! :p


BelangaSatu Bistro... tempat persinggahan kami mengisi perut yang lapar baru-baru ini.
Sebenarnya dah lama teringin nak singgah di BelangaSatu ni tapi agaknya belum sampai seru.
Bila dah sampai seru tak payah sebut banyak kali, cuma tersebut aje terus big bos kata okey. Kebetulan kami lalu di situ bukanlah semata-mata dari rumah memang rancang nak makan di luar. Jadi nampak macam ada tangannnnn jer yang melambai-lambai mengajak kami singgah..
gitewwww.


Cukup melihat dari luar, lanskap di BelangaSatu ini saja sudah cukup menarik. Dengan rimbunan pohon hijau yang meredupkan halamannya memang sesuailah untuk melepak atau minum petang di sini. Sebenarnya masa kami sampai pun dah bukan waktu makan tengahari tapi memandangkan cuaca agak panas masa tu jadi kami memilih untuk makan di bahagian dalam yang berhawa dingin.


Melihat dekorasi yang mewah sudah dapat membayangkan keekslusifan BelangaSatu ini.
Syoknya lahai kalau dapat berlama-lama di situ tapi apakan daya kami memang datang dengan satu tujuan sahaja iaitu mengisi perut yang kelaparan. Sebaik sahaja sampai, terus sahaja mendapat layanan yang agak ekslusif juga... macam dekat hotel gitu.. taklah termangu-mangu atau tersipu-sipu macam dekat satu restoran tukan. BelangaSatu menyenaraikan pelbagai jenis makanan dengan harga yang boleh tahan. Maknanya.. tahan-tahanlah keinginan tukan... Seram-seram gitu lebih lagi harga minumannya... takde yang manja-manja.. huhuhu. Tapi memang padanlah dengan hiasan dalaman dan layanannya.


Disebabkan Sk tengok dahi ER berkerut-kerut bila baca menu, maka macam fahamlah yang kami nipun tak bolehlah nak mintak lebih-lebih, hihihi. Iman punya demand, nak makan Mee Bandung Udang Galah... amboihhhh, anaknda yang seorang ni tak mo kalah sungguhlah.
"Eh, Iman, susahlah makan udang galah kat sini. Kalau dekat rumah takpe... Iman makan Nasi Ayam Penyetlah ya.. Iman kan suka Nasi Ayam Penyet... ", cadang bonda.
Mujur Iman anak yang taat, terus angguk setuju nak makan Nasi Ayam Penyet, huhuhu.


Nasi Ayam Penyet Iman... pada Sk amat berbaloi dengan harganya RM10.50.
Di sesetengah tempat harga Nasi Ayam Penyetnya boleh mencecah antara RM7 - RM9 tapi ayamnya dipotong dua belas, huhuhu. Untungnya Sk bila Iman mintak NAP ni ialah Sk dapat makan tempe tu sebab Iman tak makan tempe... hehehe. Oh, ya.. ada terung hiris yang digoreng.. Sk tak pernah jumpa ni dalam mana-mana set NAP... Sk dapat jugak tu sebab Iman tak makan terung... fuhhhhhhh!! Tambah berbaloi kerana NAP di BelangaSatu adalah super sedap!!


Iman memang tak boleh dipisahkan dengan Ice Blended...
pilihannya Cappucino...


Pilihan ER.. Nasi Ayam Hainan ... ini memang favourite ER lebih pulak dia tengah lapar nasikan. Tapi ini adalah Nasi Ayam yang gagal.. kenapa gagal??? Sebab nasinya hancur... tak ada kualiti. Sayang sungguh, ayam dah sedap, sos dan sedap, sup dah sedap tapi nasinya kurang sedap. Sk harap BelangaSatu akan gunakan beras yang lebih baik untuk masakan nasi ayamnya ini.


Bagi yang mengenali Sk tentu sedia maklum Sk adalah peminat mee.
Kadang dalam kepala dah fikir nak makan lain tapi kalau nampak mee mesti nak pilih mee.... huhuhu. Dan pilihan Sk, Mee Goreng Mamak. Sedap... memang Mee Goreng Mamak yang sebenar.. lengkap dengan seafoodnya... tomato potong dan kentang rebusnya... sangat puas hati!

 
 Plan nak berjaga malam... Sk pilih Long Black Coffee dan Iced Lemon Tea untuk ER. Sebenarnya kopi adalah sahabat Sk yang setia tau :p
 
 
Nak datang sini lagi tak???
Naklah... huhuhu... ER pleaseeeeeeeeeee....

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Berbaloiiii.... hehehehehe. Candle light dinner anniversary...sesuwai kot ni kak...hehehehe

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!