MEE BANDUNG ODEON BATU PAHAT

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
ASSALAMUALAIKUM...


TAK PERLU pergi sampai Batu Pahat.. Sk makan Mee Bandung ini di CTR Klasik, bersebelahan Pasar Peladang, Skudai. Mula-mula bila menghirup kuah mee bandung ini, oh mak aiiii.. sedapnyaaaaaaaaaa. Barulah boleh ambil gambar dan promotkan dengan kengkawan. Cuma satu jer, hujung-hujung tu rasa kuah agak berpasir atau berkeladak mungkin dari habuk udang kering tu. Dan rencah sotong dan dagingnya amat sedikit, udang tu memang tak nampak bayanglah. Sayur jumpa dua helai.. huhuhu. Jauh beza dengan gambar-gambar yang ditayangkan di facebook dan blog CTR Klasik. Macammanapun kuah dia memang sedapppppp tapi potong sebab ada rasa berkeladak di akhir-akhir suapan tu. Tapi licin jugaklah mangkuk Sk, maklumlah.. orang Johor dan mee bandung memang sukar dipisahkan, ye tak??

Paling Sk suka kalau makan mee bandung adalah menikmati telur dengan bahagian kuningnya tu separuh masak. Memang kena makan dengan berhati-hati jangan sampai tersentuh nanti pecah. Kalau Iman pulak suka cucuk kuning yang cair tu dan gaulkan bersama kuah. Sk simpan sampai habis semua mee baru masuk sebiji dalam sudu suap dalam mulut, nak rasa kuning tu pecah dalam mulut. Haiyoooo.. buruknya perangai.. kecur ailioooo tauuu.

Untuk datang ke sini, anda boleh masuk dalam kawasan Pasar Peladang ni dan ambil jalan susur ke pagar bahagian belakang pasar. Jangan risau, jalan elok dan bertar cuma agak gelap sebab CTR Klasik ni cuma dibuka selepas 7.30 malam. Mungkin pihak CTR boleh memasang spotlight di laluan tersebut bagi memudahkan pelanggan. Selain mee bandung terdapat juga hidangan lain termasuk bakso dan sate serta ada juga jemput-jemput ikan bilis di gerai bersebelahan. Selamat Menjamu Selera.
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Mee Bandung ODeon Batu Pahat mmg menggamit kenangan. Masa remaja dan zaman bujang dulu, selalu makan mee bandung ODeon Batu Pahat bila turun ke bandar. Dah lama tak makan mee bandung odeon ni sejak berhijrah ke JB.

    ReplyDelete
  2. Mak oiii kak. Terasa2 pula kat tekak nie...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!