GRILLED LOBSTER

Seri Kandi Tanah Jauhar
3
ASSALAMUALAIKUM...


LAMA sungguh Encik Lobster ni beradu dalam peti ais. Dari minggu ke minggu memang tak sempat nak mengerjakannya. Mujur belum jadi batu. Kalau tak, ada pulak nanti yang gigit jari sampai kematu, hihihi. Rasanya inilah cara yang paling mudah untuk menyiapkan satu hidangan lobster yang cepat dan lazat. Sk cuma belah dua setiap lobster dengan menelentangkannya dahulu. Gunakan pisau yang tebal dan tahan lasak ya. Taburkan garam secukup rasa berserta serbuk lada hitam. Kemudian Sk taburkan rosemarry, oregano, parsley dan serbuk paprika. Percikkan sedikit dengan minyak zaitun dan peraplah 30 minit pun cukup. Macam kes Sk ni terperap semalaman sudah.. hehehe.

Sk bakar dalam magic pan selama sepuluh minit sahaja. Senang, tak perlu nak terbalik-terbalikkan lagi. Bila dah cukup masa 10 minit keluarkan lobster dan susun dalam pinggan. Kemudian tuangkan satu senduk krim, dua senduk pun boleh ke dalam magic pan tu, kacau-kacau sebentar biar dia sebati dengan bahan-bahan belen perapan lobster tadi sehingga agak mendidih dan curahkan di atas lobster. Nyummmmm!! Terima kasih Kak Ida 1001Resepi yang berkongsi idea ini :)))))
Tags

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Waahhhhh......sedapnyaa.... Senang jer sebenarnya yer kak. Saya pun teringin juga nak masak lobster, tapi belum ada ke 'R'annya...hehehehehe....

    ReplyDelete
  2. Pergghhh tergoda tengok Lobster Grill SK ni.. rasa nak ambil jer satu :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!