MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, July 7, 2014

GRILLED LOBSTER

ASSALAMUALAIKUM...


LAMA sungguh Encik Lobster ni beradu dalam peti ais. Dari minggu ke minggu memang tak sempat nak mengerjakannya. Mujur belum jadi batu. Kalau tak, ada pulak nanti yang gigit jari sampai kematu, hihihi. Rasanya inilah cara yang paling mudah untuk menyiapkan satu hidangan lobster yang cepat dan lazat. Sk cuma belah dua setiap lobster dengan menelentangkannya dahulu. Gunakan pisau yang tebal dan tahan lasak ya. Taburkan garam secukup rasa berserta serbuk lada hitam. Kemudian Sk taburkan rosemarry, oregano, parsley dan serbuk paprika. Percikkan sedikit dengan minyak zaitun dan peraplah 30 minit pun cukup. Macam kes Sk ni terperap semalaman sudah.. hehehe.

Sk bakar dalam magic pan selama sepuluh minit sahaja. Senang, tak perlu nak terbalik-terbalikkan lagi. Bila dah cukup masa 10 minit keluarkan lobster dan susun dalam pinggan. Kemudian tuangkan satu senduk krim, dua senduk pun boleh ke dalam magic pan tu, kacau-kacau sebentar biar dia sebati dengan bahan-bahan belen perapan lobster tadi sehingga agak mendidih dan curahkan di atas lobster. Nyummmmm!! Terima kasih Kak Ida 1001Resepi yang berkongsi idea ini :)))))

3 comments:

  1. Waahhhhh......sedapnyaa.... Senang jer sebenarnya yer kak. Saya pun teringin juga nak masak lobster, tapi belum ada ke 'R'annya...hehehehehe....

    ReplyDelete
  2. Pergghhh tergoda tengok Lobster Grill SK ni.. rasa nak ambil jer satu :)

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RETREAT DI MERSING - HARI PERTAMA

Assalamualaikum... APABILA diberitahu bahawa Sk akan dihantar mengikuti satu kursus di Mersing terus rasa senak perut  hati jadi li...