ROTI SARANG LEBAH

Seri Kandi Tanah Jauhar
3
ASSALAMUALAIKUM...



SAHUR kami Ramadhan ke 5, Roti Sarang Lebah yang diimport khas dari Negeri Bersejarah. Kan Sk ada cerita yang kami keluar kota beberapa hari sebelum puasa, kami singgah bermalam di Melaka sebenarnya. Hajat hati nak makan ikan bakar tapi terkonarlah pulak ke Asam Pedas, hihi. Hari pertama sampai, sahabat muka buku yang tinggal di Tengkera, postkan gambar-gambar roti arab jualannya. Lama dah berhajat untuk menempah dengan beliau, memang dah tibalah masanya, kan. Alhamdulillah, Mamamya sudi menerima tempahan saat akhir Sk. Inilah dia Roti Sarang Lebah Mamamya Bakery yang gebus tetapi tetap lembut di kala sejuk dan amatlah enak dinikmati ketika panas-panas.


Kebetulan, adik-beradik Sk berkumpul di rumah, jadi, Sk panaskanlah Roti Sarang Lebah dan Sk memang beli sekali Roti Arab ni. Akak Sk sepanjang makan tu asyiklah puji sos roti tukan. 'Macam.. macam yang kat apa tu.. mama... mama... ' puas dia ingatkan, akhirnya barulah adik Sk yang ingat.. "Sos Auntie Anne laaaaa..."

'Haaaaaa... tulah nak cakap, Auntie Anne...' dah gelak satu rumah. Memang sedap sangat tau. Roti Arabnya pulaklembut, sedap, lemak dan manis. Cicah asam pedas laku betul. Semalam Sk cicah dengan kari pulak, meletops!! Sk bab-bab buat roti ni memang tak pandai tapi kagum dengan Mamamya yang tak putus-putus menerima tempahan. Memang sesuailah kan, bulan-bulan puasa, siapa-siapa yang tak selera makan nasi masa sahur ni bolehlah beli roti arab dari Mamamya. Nombor telefon pun ada kat gambar tu, boleh telefon atau whatsapp. Tak silap Sk, Mamamya juga boleh buat penghantaran melalui poslaju, jadi bolehlah bertanya sendiri ya.

gambar dari fb Mamamya

Oh, ya.. dapat Roti Cheese sebuku.. lupa nak ambil gambar.. wassalam separuh bekas sepanjang perjalanan balik ke Johor :))))))
Tags

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. sedap kak roti sarang lebah berbuka dgnnyer punya dah wat jd kenyang...

    ReplyDelete
  2. nohhai roti pun bersarang nooo sedapp

    ReplyDelete
  3. Eh, kat Melak ker orangnya...wahhhhh Tapi saya x der muka buku. Tepon jer lah kan...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!