BARBIE CAKE... SELAMAT HARI JADI, INDAH NUR ZAHIRAH

Seri Kandi Tanah Jauhar
7
ASSALAMUALAIKUM...


DIAM tak diam sekejap sahaja setahun berlalu. Rasanya baru sahaja lagi Sk beli kek untuk hari jadi Indah (yang kononnya bonda buat sendiri... ekekeke..) kali ini akhirnya Sk dapat menyediakan sebiji kek untuk Indah. Kek Barbie Ekspress... kenapa ekspress? Sk mula mengadun kek ini jam 4 petang dan ia siap bergaun putih jam 8.30 malam. Ekpress kannnn...


Memang dah lama merancang untuk hadiahkan kek barbie ini kepada Indah selepas kes Tipah Tertipu tertipu Tipah tahun lepas tapi disebabkan sejak pagi dah menganga depan tv menunggu siaran langsung #MalaysiaBerkabung dan sangat terbawa-bawa perasaan sedihnya, Sk langsung terlupa hendak menyediakan kek untuk Indah. Lagi pulak, Sk belum lagi membeli kepala patung nikan. Mujur hari tu Sk keluar ke BBU menghantar dan mengambil Iman dari rumah terbuka kawan sekolah lamanya dapatlah SK singgah ke kedai bakeri. Sampai rumah, terus menggodeh. Sk malas nak fikir-fikir sangat, disebabkan 'one happy family' SK sangat menggemari 'Snow Cheese Cake' jadi Sk sediakan kek yang paling senang tapi tepung paling mahal tulah, hehehehe. Cuma kali ni Sk tak parutkan cheddar, nanti nampak macam Barbie pakai gaun bulu biri-biri pulak, hahahaha.


SK ni memang tak ada loyang khas untu gaun barbie tu, jadi Sk gunakan alternatif lainlah. Sk bakar aduanan dalam satu loyang 7", satu mangkuk besi kecil sikit dari loyang tu dan satu mould cup silicon. Kemudian ketiga-tiganya Sk sambung-sambung dan 'alter' sikit bahagian bawah (kek dari loyang 7") tu supaya jadi gaun. Tu yang macam tonggek lentik semacam jer punggung Barbie tu.. keh keh keh.


Apapun Sk gembira sebab nampak Indah sangat teruja dengan kek Barbienya tu. Untuk Indah Nur Zahirah... Selamat Hari Jadi... semoga panjang umur dan sihat selalu.. pandai belajar.. jadi anak yang solehah kepada kedua ibu bapamu serta dapat mengharumkan nama negara suatu hari kelak.

Resepi Snow Cheese Cake yang SK gunakan anda boleh lihat DI SINI.
Tags

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Selamat hari lahir utk Indah Nur Zahirah

    ReplyDelete
  2. Happy birthday Indah!!
    Moga jadi anak yg solehah..berbakti pada parents, agama & negara..
    Amboii...posing nak potong leher barbie..hahaha

    ReplyDelete
  3. SKRG BUDAK2 DUK MENGGILA KEK FROZEN
    JENUH LAH MAK-MAK KENA SEDIAKAN DUIT
    HAPPY BDAY INDAH

    ReplyDelete
  4. Cantik dan menariklah SK
    Manalah budak Indah tu tak suka..

    ReplyDelete
  5. selamat hari lahir...
    sy belum penah try kek barbie

    ReplyDelete
  6. Pandainyaaa bonda SK.
    Happy Birthday sayangl

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!