MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, September 4, 2014

CERITA SATU MALAM

ASSALAMUALAIKUM...


TEGANG urat-urat tengkuk membaca novel Cerita Satu Malam ini. Jantung asyik berdebar. Hati pulak tertanya-tanya. Ada masanya, terkeluar jugak kata-kata yang tak sedap di dengar,"Bodo* betullah... dah tahu benda pelik-pelik pun nak tegur. Dah nampak lain macam pun nak kejar, nak tengok," grrrrrr. Dah macam menonton filem seram karya Piere Andre pulak, keh keh keh.

Tapi memang perlulah pun untuk menegur benda yang pelik, mengejar benda yang lain macam, menyiasat benda yang meragukan kerana kisah utama dalam cerita ini adalah tentang kerja pengawal keselamatan. Mereka bertugas di sebuah bangunan 20 tingkat yang menyimpan tiga cerita misteri. Misteri gadis cina bernama Jennifer. Misteri wanita berkebaya hijau. Dan misteri sesusuk tubuh lelaki tanpa kepala yang selalu berkeliaran di kawasan tempat letak kereta. Misteri yang paling misteri adalah pengawal keselamatan yang bernama Kadir.. jeng jeng jeng!

Ketiga-tiga kisah misteri ini diceritakan dalam satu malam kepada seorang pemuda yang baru bekerja di bangunan tersebut. Rizal yang pulang agak lewat malam itu dikejutkan dengan kejadian lelaki yang jatuh dari atas bangunan. Dalam kekecohan itu, Rizal ditegur oleh seorang lelaki yang kemudiannya menceritakan misteri demi misteri apa yang berlaku di bangunan tersebut. Walaupun adakalanya penceritaan agak membosankan kerana gangguan yang berulangan namun rasa tanda tanya membuatkan Sk tetap sedaya upaya menghabiskan bacaan novel ini. Berbaloilah jugak membeli cuma pengakhirannya agak begitu menyanyat hati Sk. Kepada peminat novel seram, jangan lupa jadikan novel Cerita Satu Malam ini sebagai salah satu koleksi anda.

Tajuk Novel : Cerita Satu Malam
Terbitan : Buku Prima
Karya : Zaifuzaman Ahmad

Dah menjadi kelaziman setiap kali lepas baca novel seram atau tonton kisah seram, Sk selalu bercerita dengan kawan sepejabat Sk. Lepas tu kawan Sk pulak ni tengok filem Hong Kong tentang misteri sebuah bangunan jugak. Tak ingat tajuk tapi baru jugalah ditayangkan di kaca NTV7. Siapa ada tengok???

Kisah lima rakan sepejabat yang bekerja di sebuah bangunan yang mana setiap tahun katanya, bila tiba tarikh 13 haribulan yang jatuh pada hari Jumaat, bangunan itu akan menuntut tujuh korban, gitew. Jadi, katanya bos mereka ni jenis yang selalu bergantung pada orang lain sehinggalah apabila kelima-lima pekerjanya itu terkorban dalam satu kemalangan jalanraya, roh mereka tetap datang bekerja kerana mengenangkan bos mereka ni jenis yang tak pandai buat kerja, keh keh keh.

Yang kelakarnya pulak, bos mereka nikan jenis yang tak ambil tahu tentang semua benda, jadi dia tak tahu pun kejadian yang menimpa pekerjanya ni sehinggalah diberitahu oleh kawannya yang menghantar email laporan kemalangan itu. Dalam kepercayaan mereka ni, kalau nak tahu orang tu hidup atau tidak, ambillah air mata lembu dan sapukan ke mata. Jadi bos nipun buatlah macam tu, tapi takut punya pasal dia sapu sebelah matanya.. haaaaaaa.. barulah nampak wajah-wajah pekerjanya yang cedera parah akibat kemalangan. Ada yang kepala pecah sebelah dan mata nak terkeluar dari soket dan jatuh pulak biji mata tu dalam minuman si bos... dan bos tu terpaksalah pulak minum.. hehehe.

Apa kesudahannya.. kawan Sk kata, lepas bos ni janji yang dia akan belajar berdikari barulah roh pekerja ni pergi betul-betul ke dunia orang mati, hihihi. Punyalah sayangkan bos, kan... macam-macam, urmmmm.



3 comments:

  1. Kakkkk...sayy..sayyyaaa ta..takk..takkutttt...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. rasa mcm tengok cerita tu hahahaha... kak jgn lupa baca entri saya pulak kekekekeke

    ReplyDelete
  3. Dah alam tak baca buku/novel...sbk dgn hal2 lain..huuuuu

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...