MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, December 10, 2014

PENANG TIME TUNNEL - SEJARAH PULAU PINANG

ASSALAMUALAIKUM...


LAWATAN sambil belajar katanya... hehehe. Sk puji sikap pengurusan Penang Time Tunnel ini yang memberikan beberapa soalan kuiz kepada pengunjung. Jadi.. masa diperuntukkan sepenuhnya untuk membaca fakta-fakta sejarah Pulau Pinang yang digantung sepanjang laluan masuk ke dalam sebelum sampai ke 3D-Art Street Mural. Taklah rasa membazir begitu sahaja RM14 duit bayaran masuk yang dikenakan kerana kita bebas untuk mengambil gambar dengan pelbagai aksi dan nak duduk berapa lama pun di sini.. berbaloi jugaklah... huhuhu.

Malas nak cerita banyak... jom layan gambarrrrrr!!


sedang menyemak harga tiket masuk
RM14/dewasa
RM7/ kanak-kanak

dengan myKad


okey... sila ambil tiket ya



puas ditegakkan gambar ni tapi tetap mereng... hehehe... jom masuk!
ambil gambar dengan kapal dulu


dulu masa sekolah tak berapa nak rajin baca subjek sejarah.. ingat-ingat lupa daaa...


baca jangan tak baca


Iman kata nanti dah besar dia nak kahwin dengan orang puteh... hehe


best friend forever nih!
Semua barang tahun 40-an dan 50-an

Set Sirih... yang bentuk kereta antik tu.. tak pasti apa..

Che Mat Gebu kalau tengok harus pitam!

baju tu Sk tentu tak muat.. hahaha

Sejarah Baba dan Nyonya

nostalgia

nostalgia lagi

yang ni duduk melepak tak ada kerja ke???!

Amboiiii... tekunnya...
tengok-tengok gambar

kalau masa sekolah dulu baik macam ni mesti dapat A1 Sejarah

pelbagai peralatan dulu-dulu... dacing... dan cetak putu kacang rasanya..

cetak putu kacang

gerobok pinggan mangkuk

mangkuk tingkat
yang biru tulah mangkuk ayun...
sebab sambil bawa boleh diayun
tapi awas pastikan mangkuk anda kosong

nak ambil satu bolehhhhhh?

kangkung

dia tak cakap jumpa kat mana
dulang

teko dan cawan teh

tak habis-habis lagi jawab soalan???

tengok gambarlah pulak

terpegun sampai melopong

fakta dan gambar

alatan lama

tapak terminal feri Pulau Pinang... duluuuuu

menandatangani perjanjian... perjanjian apa... lupa..

ini semua ada dalam cerita P Ramlee

yang depan tu stapler... yang belakang sekali kiri tu pengisar kopi.. lagi dua tu tentulah seterika

mesin taip

radio.. kipas.. telefon... mesin jahit dan pemain piring hitam
siling lama

siling lama lagi

ehhhhh... tak habis lagi menjawab soalan???

Iman dan CikWa singgah melawat rumah Amran Si Penarek Becha... hahaha

cermin diri sendiri

amboiiii.. kat rumah tak rajin pulak awak menyapu ya Imannnn...

kita minum dulu!

main tikam-tikam.. pernah tak???

warung dulu-dulu

sila cedok sendiri

peralatan tukang emas

Penang.. dulu dan kini...

Okey... penat dah!
Terima kasih kerana menonton sehingga habis
Jumpa di 3D-Art Street Mural pula nanti ya


5 comments:

  1. wahhh...bestnyer...pernah rasa main tikam tikam tu...

    ReplyDelete
  2. Saya suka subjek Sejarah...
    Mungkin sebab mak saya, cikgu Sejarah...:)
    Jadinya, dapat jawab tak semua soalan kuiz tu dengan tepat? :P

    ps: baju JDT cik abe tu best la...saya nak cari baju tu, Insya Allah hujung minggu ni saya balik JB...:)

    ReplyDelete
  3. mana!!?tak perasan lak baju JDT
    jap..
    oo.. cantik aaaa !!

    ReplyDelete
  4. Ada yg kat rumah bapak kakak masih ada barang itu SK
    Termos berbunga, dulang besar bunga tengah dan pinggan bunga kangkung masih ada dlm almari dapur rumah bapak.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

SAMBAL TEMPOYAK

Assalamualaikum... Nahhhh.. Sambal Tempoyak. Lepas ni tak perlu susah2 lagi nak menumbuk sambal. Sukacita dimaklumkan, tempah...