STUFFED FRENCH TOAST... OH TAM!!

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
ASSALAMUALAIKUM...

JADI orang perempuan ni.. hati memang macam tisu. Mudah sangat jatuh cinta dengan watak-watak dalam novel atau telenovela kan... isk! Sk lah tu. Tapikan.. Sk tengok ramai kawan-kawan Sk yang sebaya dan lebih tua dari Sk pun macam tu jugak. Tapi kita sekadar jatuh hati dengan watak yang dibawa tu sajalah.. orang lelaki aka suami tak payah risau sangat sebab kami ni memang tak ada kuota nak menambah cawangan. Saham pun memang tak naik lagi dahhh.. hahaha.

Urmmm.. siapa yang mengikuti blog novelis yang menggunakan nama pena Syamnurezmil.. tentu tahu bahawa kini Syam sedang menulis tentang 'Tuan Anas Mikael' (TAM). Dah masuk Chapter yang ke 23 pun tau dan Sk memang tak pernah miss setiap post Syam tentang TAM ini. Siap letak notification di 'handphone' kalau-kalau Syam dah post chapter seterusnya. Sebab setiap kali hendak post chapter baru.. chapter sebelumnya akan dikeluarkan dari blog. Jadi, memang kena alert.

Sedikit sinopsis tentang TAM.. mengisahkan tentang seorang gadis yang kelakar bernama Ayu Maisarah yang terpaksa bekerja dengan Tuan Anas Mikael oleh sebab kesilapannya sendiri ketika mengambil alih tugas ibunya yang bekerja sebagai pembantu rumah di rumah Tuan Anas. Bila baca kisah TAM ni hati jadi berbunga-bunga jer dengan Tuan Anas tapi dalam masa yang sama sikap Ayu Maisarah ni amat mencuit hati.. kadang tersengih-sengih sambil baca tu dah ala-ala macam tengok cerita Korea pulak.. hahaha.

Dan... Stuffed French Toast ini pula adalah salah satu hidangan yang perlu disediakan Ayu Maisarah dalam cerita TAM ini. Sebenarnya.. dalam beberapa chapter yang lepas.. ada banyak resepi yang disebut Syam dalam TAM tapi cuma inilah yang rasanya nampak mudah dan teringin sangat Sk nak mencubanya sendiri di dapur realiti ketika bersarapan pada hari cuti. Siap pesan dengan ER. beli roti dan pisang sebab projek TAM ni.. punyalahhhh!!


Stuffed French Toast

Bahan-bahan :

8 keping Roti Sandwich
3 biji pisang
3 sb serbuk almond (resepi asal kacang pecan)
2 1/2 sb madu
margerin
1 biji telur.. secubit garam... dipukul rata
sedikit minyak untuk menggoreng

Pisang dihiris bulat sederhana (jangan terlalu tebal)
Gaulkan pisang, serbuk almond dan madu
Sapukan mentega pada roti
Letakkan pisang yang digaul madu dan serbuk almond tadi di antara dua keping roti
Sapukan kelilingnya dengan telur dan lekatkan.. tekan guna garfu atau sudu
Panaskan kuali leper
Percikkan sedikit minyak
Sapu keseluruhan roti dengan telur yang dipukul
Goreng sehingga kuning keemasan di atas kuali leper tadi
Potong roti
Siap untuk dihidangkan

Ikut fb fanpage Syamnurezmil DI SINI
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. wow..tergoda melihatnya..terasa2 ja kat tekak ni..

    ReplyDelete
  2. salam sariyusa...sarapan yg mengenygkan...Stuffed French Toast !!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!