MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, January 15, 2015

MAKAN-MAKAN DI KONG KONG LAUT MASAI

Assalamualaikum...

JEMU agaknya dengan masakan di rumah, ER mengajak Sk bertukar selera. Pernah makan di sini sekali dulu.. sebuah seafood restaurant yang terletak di atas air. Dengan melalui lebuhraya Senai - Desaru cepat sahaja kami sampai di sini. Sedap ke?
Urmmmm.. sedap tu subjektif... ikut tekak masing-masing. Kalau ikut tekak Sk....

 

Ikan siakap Stim Hong Kong
besar betul ikannya untuk kami tiga beranak
tapi sebab lapar agaknya
ikan tinggal tulang
rasa... tak ada beza dengan kebanyakan seafood restaurant lain


Sotong Telur Masin
digoreng agak basah
Bawang putihnya dicampak sebiji-sebiji gitu
rasa sedap tapi tak boleh lawan seafood restaurant di Danga Bay
dan Sotong Telur Masin yang Sk masak
hehehe


Lala Bercili.. sedap.. ini feberet Iman.. atas permintaan Iman juga


Baby Kailan goreng Sos Tiram
tak tahulah kenapa sayur ni hanyir


Satu lagi feberet Iman
Chicken Lemon
sos lemon tu agak cair dan tak sedap
Nasib ayam gorengnya sedap
rangup di luar empuk di dalam


Anak bapak
berani pegang janggut lobster sahaja
hehehe


Besar gedabak lobster ni
tak silap rm120 sekilo
yang ni pun rasanya dah lebih sekilo seekor


Kerang
Sebesar penumbuk Sk
Kerang besar ni isinya liat
Tak masuk dalam senarai teringin nak makan pun
Hehehe

Balik tu.. Sk cakap dengan ER.. tak mo lagi makan kat sini
Dahlah tak sedap
Jauh
Mahal
Hahaha.. walaupun bayar guna duit dia
Tapi cubit peha kiri
Peha kanan pun terasa...
tak gitewwww

5 comments:

  1. sedapnyaaa tengok makanan tu. kecur air liur. heheh :D

    ReplyDelete
  2. Kakak baru nak tinjau tapi kalau dah kata lebih sedap yg di Danga Bay baik makan yg dekat dgn kita aje SK..
    Tapi kalau tak pergi mana tahu kan..

    ReplyDelete
  3. Kong kong sepatutnya terkenal dengan ikan pipi tebal kan kak....Kalau ada ikan tu..masak kari...perghhh...terbaikkk. Kat Melaka susah sikit nak jumpa pipi tebal.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

SAMBAL TEMPOYAK

Assalamualaikum... Nahhhh.. Sambal Tempoyak. Lepas ni tak perlu susah2 lagi nak menumbuk sambal. Sukacita dimaklumkan, tempah...