MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, February 23, 2015

BERKELAH DI CUTI TAHUN BARU CINA

Assalamualaikum...

TAK ADA cuti yang paling bermakna dan seronok rasanya selain berada di rumah sendiri. Walaupun tak bercuti ke luar daerah atau ke luar negeri pun tapi ia dimanafaatkan sepenuhnya dengan mengemas rumah dan menyelesaikan kerja-kerja rumah yang lama terbengkalai kerana kesibukan dengan kerja-kerja lain. Sk cuma menyediakan sarapan setiap pagi sahaja lepas tu layan tekak yang teringin hendak makan macam-macam yang tak pandai nak buat sendiri.. apalagi kita JJCM la kannn.. hehehe.

Hari pertama TBC yang lepas, Sk dan adik-beradik telah bersetuju untuk pergi berkelah bagi memenuhi permintaan ibu. Mula tu kami bercadang untuk ke Air Papan, Mersing tapi memandangkan malam tu ER ada agenda jadi kami buat keputusan untuk ke Desaru sahaja. Hahaha.. akibat keluar pun dah lambat, maka bila sampai sana khabarnya dah tak ada tempat nak parking. Kakak Sk lah yang sampai dulu.. Sk biasalah.. kemas rumah dulu tu yang lambat. Cari punya cari tempat nak berkelah akhirnya Angah memilih untuk ke D'Pungai Beach Resort yang terletak di Sg Rengit, Kota Tinggi.


Angah.. Pengerusi merangkap penganjur utama bagi program cuti kali ini. Kalau tak kerana semangat waja dia kemungkinan besar program ini tak menjadi.. hihihi.


Aini (kiri) yang membawa buah-buahan dan minuman serta menyumbangkan bahan untuk diasap-asapkan. Azwa katanya bawa perut jer. Bagus.. bagus.. dua kali lima dengan Sk.


Chef jemputan. ER asyik puji jer kesedapan ayam bakar Che Li. Syabas!
Yang kat belakang tu tulang sibuk jer.. haha.


Pengerusi tetap program.. hehehe.


Foto-foto!


Foto-foto lagi.


Juada istimewa air tangan pengerusi tetap
Nasi Lemak,  Sambal Daging dan Sambal Lokan.


Tempat berkelah yang selesa di hamparan rumput dipayungi pepohon cemara.


Dah lapar ni...!


Berasap sudahhhh!


Jangan sampai rentung!
Nak air asam.


Lagi-lagi foto-foto


Alhamdulillah... terima kasih semua!!!

4 comments:

  1. salam Seri, syok nye berkelah tu, nasi lemak tak boleh tidak tu kalau gi berkelah kan lazatttt

    ReplyDelete
  2. seronoknyaa... aktiviti mcm nilah yg dpt mengeratkan lagi ikatan kekeluargaan.. akak pun suka cmni...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

SAMBAL TEMPOYAK

Assalamualaikum... Nahhhh.. Sambal Tempoyak. Lepas ni tak perlu susah2 lagi nak menumbuk sambal. Sukacita dimaklumkan, tempah...