BERKELAH DI CUTI TAHUN BARU CINA

Seri Kandi Tanah Jauhar
2

Assalamualaikum...

TAK ADA cuti yang paling bermakna dan seronok rasanya selain berada di rumah sendiri. Walaupun tak bercuti ke luar daerah atau ke luar negeri pun tapi ia dimanafaatkan sepenuhnya dengan mengemas rumah dan menyelesaikan kerja-kerja rumah yang lama terbengkalai kerana kesibukan dengan kerja-kerja lain. Sk cuma menyediakan sarapan setiap pagi sahaja lepas tu layan tekak yang teringin hendak makan macam-macam yang tak pandai nak buat sendiri.. apalagi kita JJCM la kannn.. hehehe.

Hari pertama TBC yang lepas, Sk dan adik-beradik telah bersetuju untuk pergi berkelah bagi memenuhi permintaan ibu. Mula tu kami bercadang untuk ke Air Papan, Mersing tapi memandangkan malam tu ER ada agenda jadi kami buat keputusan untuk ke Desaru sahaja. Hahaha.. akibat keluar pun dah lambat, maka bila sampai sana khabarnya dah tak ada tempat nak parking. Kakak Sk lah yang sampai dulu.. Sk biasalah.. kemas rumah dulu tu yang lambat. Cari punya cari tempat nak berkelah akhirnya Angah memilih untuk ke D'Pungai Beach Resort yang terletak di Sg Rengit, Kota Tinggi.


Angah.. Pengerusi merangkap penganjur utama bagi program cuti kali ini. Kalau tak kerana semangat waja dia kemungkinan besar program ini tak menjadi.. hihihi.


Aini (kiri) yang membawa buah-buahan dan minuman serta menyumbangkan bahan untuk diasap-asapkan. Azwa katanya bawa perut jer. Bagus.. bagus.. dua kali lima dengan Sk.


Chef jemputan. ER asyik puji jer kesedapan ayam bakar Che Li. Syabas!
Yang kat belakang tu tulang sibuk jer.. haha.


Pengerusi tetap program.. hehehe.


Foto-foto!


Foto-foto lagi.


Juada istimewa air tangan pengerusi tetap
Nasi Lemak,  Sambal Daging dan Sambal Lokan.


Tempat berkelah yang selesa di hamparan rumput dipayungi pepohon cemara.


Dah lapar ni...!


Berasap sudahhhh!


Jangan sampai rentung!
Nak air asam.


Lagi-lagi foto-foto


Alhamdulillah... terima kasih semua!!!

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. salam Seri, syok nye berkelah tu, nasi lemak tak boleh tidak tu kalau gi berkelah kan lazatttt

    ReplyDelete
  2. seronoknyaa... aktiviti mcm nilah yg dpt mengeratkan lagi ikatan kekeluargaan.. akak pun suka cmni...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!