MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, March 15, 2015

14 MAC DATANG LAGI

Assalamualaikum...

SEMALAM... ibu Sk menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 74. Betul... ibu Sk dilahirkan pada tahun 1941 di mana tahun tersebut negara kita melakar sejarah dengan mendaratnya tentera Jepun di Tanah Melayu. Alhamdulillah, syukur dalam usia ini ibu masih sihat dan mampu melakukan kerja-kerja rumah.


Kek hari lahir tahun ini disediakan sendiri oleh Sk. Sebenarnya kalau ikut perancangan asal Sk hendak menempah kek dari Kak Azlita Aziz tapi di saat akhir kami adik-beradik bersetuju untuk mengadakan majlis ini awal dua minggu dari tarikh sebenar. Kebetulan masa tu adik Sk yang di KL tu balik JB sempena cuti panjang jadi kita buat teruslah senangkan...


Ibu dah pesan dia tak mahu rasa 'suspens' kerana di'surprise'kan.. (apa punya bahasalah Sk) jadi sejak awal Sk dah bagitahu ibu yang kami nak meraikan hari jadi beliau lebih awal. Jadi memang tak ada 'surprise' laaa.. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan baik. Lokasi kejadian pun cantik iaitu tempat pilihan Sk dan dipersetujui ramai iaitu Boboiboy Cafe yang pernah Sk post dalam entry sebelum ini.


Sk sediakan kek coklat lembab yang Sk selongkar dalam dapur Masam Manis. Untuk resepi penuh Sk akan kongsikan kemudian ya.


Sk peminat coklat tapi bukan kek coklat. Sk buat kek ni sebab Sk peminat cheese.. hehe. Sk pun tak tahu nak bagi nama apa kek ni sebab resepinya Sk cedok sini sikit.. sana sikit. Hasilnya marvelous.
 Semua orang kata sedap.. Alhamdulillah.


Bila dah berkumpul ramai-ramai, apalagi.. jom wefie!!


Cikwa dan anak-anak sedara yang dah mengalahkan ketinggian Cikwa... kekekeke.


Kali ini Angah menjemput sekali adik-beradik ibu.. Mak Lang, Mak Enon dan Mak Usu serta Pak Usu. Doa dibaca oleh Pak Usu sebelum acara makan-makan.


Semoga ibu terus dikurniakan kesihatan yang baik, dipanjangkan usia dan berbahagia selalu.


Aminn.. Amiiinnn Ya Rabbal Alaminnnn.


Jom makan! Inilah Mak Enon.. adik bawah ibu. Kalau nak tahu Mak Enon yang jadi bidan terjun masa Sk dilahirkan.. hihihi.


Pak Usu.. ini orang-orang kampung mesti kenal!!


Mak Usu (tudung hitam) dan Mak Lang. Nom nom nom.


Keluarga kecil Sk.
Makan tak toleh kiri kanan nampaknya tapi yang seorang tu sibuk dengan 'henpon'.. urmmm.


Ibu komplen 'lamb chop' liat dan agak mentah sikit. Kesian ibu, lain kali kita makan nasi arab eyh!


Sebelum berangkat pulang kita wefie lagi sekali. Terima kasih kepada semua yang hadir ya.

3 comments:

  1. suka bila tengok mak bapa kita berselera makan,kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kan Sue Bee.. teringat masa dulu2 apa nak makan sume mak masak dan belikan

      Delete
  2. Alhamdulilah mesti bunda rasa amat bahagia kerana diraikan di harilahir...hepi besday Bunda!!!

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

INAYAH - AKU MAHU PULANG

Assalamualaikum... Alhamdulillah. Akhirnya, Telemovie INAYAH akan ditayangkan di Astro Citra pada hari Ahad,  22 Oktober 2017 jam 10 ma...