BEEF CANTONESE KUEY TEOW KOPITIAM DCM

Seri Kandi Tanah Jauhar
3
Assalamualaikum...
 
FAMILY Sk memang peminat masakan Cantonese. Daripada ER.. Sk hinggalah Iman. Walaupun biasanya yang kita tahu masakan cantonese ni tak pedas tapi nanti kami akan makan dengan cili jeruk dan cili padi yang banyak untuk menyesuaikan dengan tekak belacan kami.. hihihi.
 
 
Ini kejadian yang berlaku petang Jumaat lepas. Berkeras ER kata tak payah masak untuk tengahari sebab petang tu dia paksa Sk ikut dia ke Masai untuk jumpa client. Nasib baiklah pagi tu dah bersarapan dengan nasi lemak yang ibu Sk bagi semalamnya. Jadi, taklah lapar sangat menunggu ke petang tu. Bila ER tanya nak makan di mana, teruslah Sk cadangkan untuk makan Beef Cantonese Kuey Teow di Kopitiam yang terletak di medan selera Danga City Mall. Satu-satunya tempat yang menepati selera Sk dalam masakan cantonese atau Hor Fun.
 
Memang puas hati sangat makan di sini dengan potion makanannya yang besar almaklumlah, kami nikan kuat makan.. hahaha.  Daging pun banyak. Terkejut staf kopitiam tu bila tengok kami meletakkan cili padi dan cili jeruk dengan begitu banyak sekali. Sesekali tergigit cili tu memang umphlah! 
 

Selain dari masakan tu, ada banyak lagi masakan panas yang boleh anda pilih dan boleh dikatakan banyak yang telah kami cuba. Hampir semuanya juga tidak pernah menghampakan kami. Haaa.. Kat atas tu Chee Cheong Fun. Yang tu tu wajib makan setiap kali singgah ke sini.
 
 
 Minuman pilihan setiap kali ke sini.. macam mana punya belek buku menu pun Iman tetap dengan Bandung Cincau, ER tetap dengan Ice Lemonade dan Sk tetap dengan Honey Lemon Panas.. nyamannnnn... :)))))

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!