MAKAN-MAKAN DI EL MIGOS

Seri Kandi Tanah Jauhar
5
Assalamualaikum...

SEJAK akhir-akhir ini ramai sangat orang yang pandai sangat bercakap mengata rakyat tak tertekan pun dengan kenaikan harga barang. Walaupun harga barang mahal, harga minyak mahal tapi masih lagi mampu pakai kereta dua tiga buah sekeluarga. Masih mampu bercuti ke luar negara. Masih mampu makan di restoran makanan segera. Kadang tu geram juga. Sebab kita tak tahu berapa lama orang kumpul duit untuk pergi bercuti.. menggembirakan hati anak-anak dan isteri. Kereta dua tiga buah tu pun keperluan ya, bukan lagi kehendak. Isteri kerja di timur.. suami kerja di barat. Harapkan pengangkutan awam.. memang tak boleh diharap. Ish, pendek kata.. bercakap memang senang. Kita nampak orang banyak duit.. kita tahu ke macam mana susahnya dia cari duit. Macam Sk ni, kalau nak harapkan gaji semata-mata, memang tak ke manalah. ER pun buat dua kerja.. kadang hari minggu kelang kabut menaip berita. Bila musim bola, memang Sk tak nampak batang hidung dia. Kami berkomuikasi melalui whatsapp sahaja. Biasanya, ER akan balik menjelang tengah malam. Masa tu Sk pun dah belayar. Kadang sedar juga dia buka pagar.. buka pintu. Dalam hati, 'Alhamdulillah.. dah balik laki aku...' huhu. Lepas tu tarik selimut dan sambung mimpi.. hihi. Kwang ajaq sungguh bini. Bukan senang nak senang.. nak pakai kereta sorang satu, nak shopping sampai ke Bandung, nak makan di restoran segera. Syukur.. Allah memberikan kemudahan dan laluan untuk kami mencari rezeki lebih.. hidup harus diteruskan, insyaAllah.

Kalau ikutkan tekak kita, memang cukup makan nasi lauk ayam sahaja. Maklumlah, ikan pun dah mahal sekarang. Baik makan ayam, beli sekor kerat 18, satu hari masak tiga ketul.. boleh makan enam hari. Tapi, kita ada anak yang hidupnya di zaman teknologi. Buka ig, ada orang tunjuk gambar makan sushi. Buka fb, ada orang tunjuk gambar kek secret recipe. Buka blog, ada orang tunjuk gambar makan shell out. Habis tu, nak potong internet? Potong line telefon? Nak duduk dalam gua? Atau nak duduk bawah tempurung? Selagi daya, seorang ibu atau bapa akan cuba memenuhi keinginan anak. Sebagai manusia biasa juga kita ada nafsu dan kehendak. Makan sedap pun bukan hari-hari. Pergi El Migos pun bukan seminggu sekali ya.. ni dah berapa tahun rasanya kami tak makan di El Migos. Iman, walaupun tak memaksa, tapi kadang-kadang kita kesian juga. "Lamanya kita tak makan sini..." (setiap kali lalu depan). "Lamanya kita tak makan kat kedai mexico tu." "Makan makanan mexico sedap jugakkan." Haaa... tu dia.. menjolok tak jatuh-jatuh buahnya.. hahaha.
 
 
Upah sebab kena tinggal babah (pergi Hatyai), kami singgah ke Restoran El Migos di AEON Tebrau City. Lama sungguh tak makan di sini. Berkira beno.. haha. Harga makanan tak banyak berubah rasanya. Bonus untuk diri sendiri sebenarnya, asyik memasak pun bosan juga. Masak pulak, benda yang sama. Jadi, kali ini kononnya nak makan makanan bercitarasa mexican. 
 
 
Nachos With Dips RM9.90
ER kata, kalau tahu tadi beli nachos ni kat jusco. Punyalah sikit.. dulu penuh sepinggan ni rasanya. Pakkal jerlah.. urmmmm.
 
 
 Cajun Chicken RM20.90
Ini feberet kami.. lepas ni nak belajar buat cajun sendirilahhhh!
lepas tu jual.. ada hasil.. urmmm..
Apa yang Sk nampak di dunia maya hari ni, orang suka makan.. makan.. makan.. walaupun hidup semakin menekan. Makan untuk hidup.
 
 
Cowboy Chicken RM18.90
Nama jer Cowboy.. sebenarnya Grilled Chicken Chop.. hehehe. Chicken Chop di sini ada banyak pilihan sos, bak kata ER dah makan kat Restoran Mexican.. kenalah pilih sos ala mexican.
Sos sedap, ayam sedap cuma kentang tu biasa aje.
 
 
Grilled Lamb RM26.90
Sk yang pilihkan untuk Iman. Spaghetti tu cuma disalut mentega dan diperisakan. Boleh juga gantikan dengan nasi. Keseluruhannya sedap dan mengenyangkan.
 
 
Spicy Chicken RM14.90
Macam biasa pilihan Sk ialah pasta. Kita boleh pilih nak spaghetti, penne atau pasta lain. Sk suka sebab rasanya lemak dan pedas.
 
 
Untuk minuman semua ni dapat separuh harga.
 
Yang biru tu Sk punya.. namanya Ocean Blue Lassi RM4.75
Iced Lemon Tea RM2.25 untuk ER
dan untuk budak coklat bam bam Marshmallow RM5.45
 
Keseluruhan yang hangus RM103.95.
Semua harga tu dah termasuk GST dan tiada cukai perkhidmatan.
Sebab Sk dah pernah makan di sini sebelum GST diperkenalkan, jadi rasanya El Migos ni termasuk dalam senarai restoran mewah harga patut.
 
Jom.. jom.. ke El Migos.
Tags

Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Mahal sikit tapi rasa dia ok pada tekak kakaklah
    Anak-anak memang suka makan macam ini SK.

    ReplyDelete
  2. Ala-ala western tu memang payah kita nak masak sendiri SK..
    Elok aje kita menjamu di restoran kan..
    Cuti masak kita hari tu..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum SK...wah sedapnya layan makanan Mexico la...nyummmmy.:)

    ReplyDelete
  4. ariba ariba andre andre!!

    eh
    ada kaitan tak??!
    alaaa
    katun tikus mexico tuuu

    ReplyDelete
  5. Mexican food...saya teringin nak rasa yg ori. Tp kalau dpt ke El Migos pun jadilah kan kak. Nampak cam sodap tu

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!