CUTI KE?

Seri Kandi Tanah Jauhar
2

Assalamualaikum...

ISNIN blues.. selepas tiga hari bercuti.. jumaat dan sabtu hari kelepasan am bagi negeri Johor dan semalam cuti sempena perayaan Thaipusam yang dirayakan masyarakat hindu... tapi... cuti ke???


Sengaja buat sarapan yang agak berat semalam lepas tu nak rilek katanya.. hahahha.
Mushroom soup tu Sk guna yang dalam tin.. senang kerja. Ini atas permintaan Iman, nak makan dengan garlic bread. Sk guna roti gardenia je dan garlic spread tu memang Sk dah buat banyak dan simpan dalam peti sejuk. Kalau nak guna tu bila-bila masa dah ada dan boleh sapu terus pada roti. Sk panggang atas api dapur guna kuali leper jer. 

Nak buat garlic spread Sk gunakan butter spread, tumbuk bawang putih lumat-lumat dan gaulkan. Tabur sekali oregano, rosemary dan daun parsley cincang. Senang kan.. 

Sementara sebelah dapur merenih mushroom soup dan membakar roti, sebelah dapur lagi panaskan jagung dan kacang peas. Sk tumis sikit garlic spread tadi sebelum masukkan jagung dan kacang peas yang dimasak berasingan. Akhir sekali baru panggang sosej ayam.. sebenarnya dah berapa kali cari sosej lembu asyik tak jumpa jer.. kenapa.. lembu tak ada ke? Hehehhe. Sosej tu Sk panggang dan percik sikit minyak zaitun, lada hitam dan daun parsley cincang. Konon macam kat hotel lettewww.. hahahha.

Lepas tu mendobilah kita.. melipat baju yang dah bertimbun atas sofa dan penuh sebakul.
Tengahari tak makan, dah pukul 3 baru makan tengahari kesian orang dalam rumah semua kelaparan. Terlupa pulak nak ambil gambar Siakap Stim Nyonya dan Baby Kailan Goreng jer.. huhu.


Malam semalam semua tak nak keluar alasan nak tengok AJL. Terpaksalah Sk memasak.. lupa nak matikan flash masa ambil gambar..
Sambal Tumis Ayam dan Ayam Goreng Kunyit. Lepas tu sambung pulak kemas kain baju yang dah habis lipat tapi dah tak tahu nak sumbat kat mana.. letak balik dalam bakul. Entah bilalah nak menyimpannya tu.. hahahha.

Urmmm.. entah apalah Sk meraban ni ya. 
Layankan jer la Monday Blues... huhuhu
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Wah....fully occupied kat rumah. Tp sebenarnya kalau cuti, memang tak terkejar nak uruskan rumah kan kak.

    ReplyDelete
  2. Lagi cuti panjang laagi banyak yg diplan dlm kepala
    Kakak siap tukar posisi katil almari dlm bilik anak-anak. Letihnya jgn cakaplah SK

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!