MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Friday, January 22, 2016

MAKAN DI TIP TOP IKAN BAKAR

Assalamualaikum...

SALAM Jumaat...
Hari yang sentiasa Sk tunggu-tunggu, walaupun hari Jumaat biasanya hari yang paling sibuk dan tentunya hari yang paling banyak kerja. Dari pagar depan sampai pintu belakang semuanya perlu dihadap. Tapi itu lebih membahagiakan kot. Yang tak bahagia nak lipat kain baju jer.. hahahaha.


Okey.. hari ni tak boleh nak cerita panjang dan mengadap semakfon lama-lama. Kan Sk dah cerita yang ER tak ada masa hari lahir Iman tu. Sebenarnya, ni permintaan Iman untuk makan ikan bakar sambal di Tip Top Ikan Bakar sempena makan-makan hari jadinya. Lepas tu dia nak peruntukan ikan pari tu sekeping khas buat dia jer.. gitu ceritanya. Sabo ajelah.


Bagi warga Johor dan Singapura, Tip Top Ikan Bakar ni memang sudah tak asing lagikan. Sk pun tak ingat pernah cerita atau tidak dalam blog ni. Biasanya dalam dua tiga bulan sekali kami akan makan di sini. Tak boleh selalu sebab harganya cekik darah woooo. Selama-lama meniaga tip top ni memang cuma di stall sahaja dan di mana pun dia berniaga, port gerai adalah di hujung sekali. 

Duluuuuuuu.. tip top ni buka gerai di medan selera berdekatan dengan Kompleks Islam sebelum berpindah sementara di Dataran Bandaraya. Kini, gerainya di medan selera Kg Mohd Amin.

Duluuuuuuuuu.. ikan pari bakar ni sekeping baru RM7. Lepas tu naik sedikit demi sedikit.. RM9.. RM15... RM18.. terkini RM25.. huwa huwa huwa. Ikan tu kalau besar dan banyak isi tak apa juga.

Bagi Sk, lebih berbaloi makan di Seafood Restaurant. Ada sayur, ada bean curd, ada sotong, nasi dan minuman baru RM100 lebih kurang. 


Sotong Bakar.. rasanya RM7 atau RM8 sepinggan kecil. Ayooooo.. kecik betul potionnya. Duluuuuuu.. dapat satu pinggan hidang tu. Aaaaa... tak mahu dah order sotong ni lagi.. mahal gila. Potong nipis-nipis dan sikit pulak tu.

Tapi... tulahhh...
tak ada tempat lain yang boleh sediakan masakan bakar bersambal sesedap Tip Top ni. Sebab tu kebanyakan orang tutup mata jer kalau teringin sangat nak makan tu.. huhhhu.


ER juga order Cha Kueh Bakar. Memang dia boleh miss cha kueh ni. RM8 sepinggan. Ada pilihan  RM6 sepinggan.. kalau nak potion yang kecil sedikit.


Kembang kempis hidung Iman bila permintaannya ditunaikan walaupun sebelum pergi tu babah dok sakat kita pi makan tomyam Impian Emas jer.. hahaha.


Satu lagi kenaikan yang ketara di sini adalah minuman. Ais kacang, ais jagung, lai chi kang dan sebagainya memang agak mahal tapi siapa yang jenis tak boleh minum banyak tu Sk cadangkan kongsi sahaja minuman.

Eh.. nak sambung buat kerja. Ada karang tak makan orang dalam rumah ni kalau asyik ngadap blog jer.. hihi.

Tataaa titi tutuuuu..
Wassalam.

1 comment:

  1. Ala Sk tempat kita ni mana ada yg tak mahal
    Semuanya dah naik harga tapi dek kerana anak dan kita pulak rasa tak terbuat redha ajelah membayar.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

MAJLIS KAHWIN DI CYBERJAYA

Assalamualaikum... MASIH TERASA manisnya majlis perkahwinan antara Nasreen & Amin di Cyberjaya ini kerana di waktu beginilah semua ...