MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, January 18, 2016

MALAS MASAK.. KITA TAPAU

Assalamualaikum...
 
KADANG-KADANG bukan malas nak masak tau
Tapi dah tak tahu nak masak apa
dan nak makan apa...
tu yang akhirnya jadi malas nak masak
adoilaaaa..
 
Ini kejadian Sabtu lepas
lepas hantar Iman ke kelas tuisyen
Pagi tu kami sarapan di rumah je
Makan roti, telur dan nutella
ikut selera masing-masing
Sebab dah buatkan sarapan
jadi kononnya nak mengelat untuk masak tengahari
hihihi
 
 
 
Sekarang dah jadi kesukaan pulak
Makan talapia merah bakar
Besar tau talapia ni
panjang dan gemuk
Terkejut tengok harga dia RM18
jauh lebih murah nak dibandingkan saiz dan harga
dengan yang Sk makan di Kuala Kangsar tu
 
 
Nah tengok bahagian ekor pun
bukan main banyak isinya
 
 
Cicah pulak dengan air asam
Yang tak kedekut bahan-bahan
Potongan bawang dan cili padi
nenas dan hirisan lemon
Patutlah penuh selalu dengan pengunjung
 
 
Aaaaa... gambar apa ni?
 
kenapa jadi gelap pulak???
 
 
Sambal belacan ala kelantan
untuk dikawankan dengan ulam-ulam
 
Nama Restoran : Tak pasti
Lokasi  : Sebelah Bank Rakyat Taman Universiti
 

3 comments:

  1. Sedap pulak tengok talapia merah bakar tu SK..
    Nampak besar ikan tu..
    Memang puas makan tu SK :)

    ReplyDelete
  2. Kalau kakak tapau restoran belakang rumah bila tak masak
    Tapi sekarang ni mood masak kakak makin merudum sebab tak ada adik
    Ikan talapia bakar boleh kakak cubalah lain kali:)

    ReplyDelete
  3. Nampak pun dh tau sedap. Kalau jumpa yg mentah, bolehlah membakar juga...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum... Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam  dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa.  Hurmm....