MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Friday, February 5, 2016

KEROPOK LOSONG SKUDAI

Assalamualaikum...

LAMA dah Sk teringin nak singgah di Warung Keropok Losong yang terletak di hadapan Balai Polis Batu 10, Skudai. Setiap hari lalu dan setiap kali itu hati melonjak-lonjak nak singgah. Sk ni sebenarnya penggemar keropok losong dan segala jenis keropok. Haiiiii.. macam-macam gemar Sk ni kan.. huhuhu.

Kenapa tak singgah?
Sebab tak pasti di mana nak letak kereta. Sebab warung ni betul-betul di persimpangan masuk balai polis dan masjid.. juga di tepi jalan besar Skudai. Sk ni memang takut sikit nak letak kereta sebarang-sebarang.. takut kena sagat kereta orang.. huhu. (Oooo.. ingat takut unde-unde)

Jadi semalam petang hati nekad sebab perut tengah lapar. Terbayang-bayang keropok losong yang dicicah dengan sos manis-manis pedas ditemani secawan teh tarik kaw-kaw.. wallaaaaaa....!


Haaa.. inilah dia keropok losongnya.
Sk perhatikan kakak tu sambil menguli sambil menggoreng. Dan hasilnya keropok losong yang sangattt lunak dan rangup. Rasa antara keropok yang tersedap Sk pernah makan.

Iman pulak rupanya lagi lapar dari mak dia.
Nak makan nasi paprik katanya. Layannnnn..


Memang tak rugi singgah. Berbaloi-baloi tau. Kadang makan nasi paprik tu ayamnya boleh kira berapa ketul.. tapi yang ni ayam dengan sos paprik yang melimpah. Terus Sk tapau untuk ER.. senang takyah masak.. takyah keluar makan. Nak kemas baju sebab esok nak jalan -jalan. 
Ke mana???
Tungguuuuuuuu!!

2 comments:

  1. Alamak kak. Saya pula teringin dah. Nampak elok gebu gebas losong tu.

    Esok nak gi jln ek...bestnyaaa.

    ReplyDelete
  2. Aduhai.. dah lama akak tak mkn kepok losong ni tau SK..
    Memang tengok org buat..
    Baru dapat yg gebu dan rangup..
    Jenuh tampung air liur akak ni SK ;)

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

SAMBAL TEMPOYAK

Assalamualaikum... Nahhhh.. Sambal Tempoyak. Lepas ni tak perlu susah2 lagi nak menumbuk sambal. Sukacita dimaklumkan, tempah...