MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, May 31, 2016

SPAGHETTI BOLOGNESE

Assalamualaikum...

WALAUPUN Sk berhajat tak mahu memasak semalam, tapi semua tu hanya angan-angan. Dua benda yang Sk kena masak juga iaitu masak air.. hehehehe dan bila tengahari tu Iman mengadu lapar dan katanya nak makan Spaghetti Bolognese.. jadi kita layankan aje. Pak Inche pulak satu hari tak ada di rumah. Amboi.. amboi.. amboi... dia suruh kita cuti tapi dia pulak pergi kerja. Tapi okey jugak, dapatlah Sk sambung sesi melepak.. hahahah.


Tak susah mana pun masak spaghetti ni. 
Kalau malas alamatnya laparlah.
Kalau harapkan nak beli jer.. mati laaa.
Kalau harapkan orang nak masakkan jer.. habislahhh.. huhuhu.

Sambil masak pun boleh sediakan bahan-bahan
Tak perlu nak berperang sangat.

Sk sediakan sos bolognesenya dahulu.
Disebabkan tiada stok daging kisar,
Sk gunakan sosej.
Sambil panaskan kuali dan minyak zaitun pun boleh 
Cincang bawang putih
Potong dadu bawang besar
Dan hiris nipis sosej
Sk gunakan setengah botol sos tradisional prego
Dan setengah tin tomato puri.
Masak dengan api kecil sampai mendidih.. 
Masukkan garam secukup rasa
dan sedikit serbuk lada hitam.
kacau.. kacau... siapppp!!

Kemudian baru rebus spaghetti.
Boleh jer nak rebus serentak dengan masak sos
Tapi Sk nak makan panas-panas.

Sambil rebus spaghetti sambil mendobi..
Terror tak???

Didihkan air
masukkan sedikit minyak
dan garam

Jangan lupa semak masa merebus pada paket spaghetti dan setkan alarm pulak.
Siap rebus spaghetti
Kain pun dah siap di gantung ke hanger.
Itulah perempuan.. 

Spaghetti yang dah siap rebus tu
Angkat dan toskan.
Gaul dengan sedikit mentega
Atau lepa susu
Kemudian taburkan daun parsley cincang dalam botol tu.

Bolehlah dihidang bersama sos bolognese tadi.
Tiga kali Iman ulang makan tauuu.

Hingga jumpa lagi.
Wassalam.

1 comment:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FIESTA NANAS 60

Assalamualaikum... DIAM tak diam sudah hampir empat minggu cuti sekolah berlalu, kan. Tengok di laman sosial,  ramai kawan-kawan yang menga...