MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, July 20, 2016

SI GEBUS

Assalamualaikum... 
 
 
KEJADIAN malam tadi
panas-panas dari oven ni
tu yang kembung semacam
hehehehe
 
 
Awas!
Jangan rapat nanti dia meletops
hahaha
 
 
Bila ia sejuk, ia akan berkilat macam porcelain
suka tengok masa ni
 
 
 
Pelan-pelan kayuh
ramai yang rindu 
 
 
Tak larat nak melorek
jangan marah ya awakkkkk 

Tuesday, July 12, 2016

SALAM 7 SYAWAL 1437H

  Assalamualaikum 
 
 
SEGALA puji bagi Allah swt
tahun ini Sk masih diberi peluang untuk meraikan Syawal
bersama ibu tersayang
Pak Inche dan Iman
Angah, Azwa, Aini
abang dan adik ipar
anak-anak saudara
serta bapa saudara dan sepupu-sepupu
di Tanah Jauhar.
 
Ya, tahun ini giliran kami beraya dahulu di tanah bertuah
Johor Darul Ta'zim.
Cadangnya tidak pulang ke kampung ER
tapi malam selepas berhari raya (malam raya kedua)
kami tiga beranak pulang juga ke utara
bagi mengelakkan Johor bah.. hahahaha.
 
Di kesempatan ini,
Sk menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf
kepada semua pembaca Alam Sari di Tanah Jauhar
sekiranya terdapat sebarang kesilapan atau terkasar bahasa
sepanjang Sk menulis di sini
maklumlah.. orang kata
lidah tak bertulang
sekarang ni dah tukar
jari-jemari terlalu runcing
sampai menikam hati hingga ke jantung
 
Kepada semua pelanggan Sk
terima kasih atas sokongan dan kepercayaan anda
terhadap diri yang serba kekurangan ini.
 
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah swt
dan yang buruk itu dari Sk sendiri
 
Salam 7 Syawal
terimalah kemaafanku yang terlewat
Wassalam
 
p/s nanti kita sembang pasal makan-makan dan raya di utara pulak ya
 

Sunday, July 3, 2016

KISAH KULIT TART, MAGGI GORENG BERASAP DAN TEH TARIK

 
Assalamualaikum...
 
RABU lepas, sengaja Sk mengambil cuti sehari bagi menyiapkan tempahan cheese tart.
Seperti tahun lepas, Sk sekali lagi tak membuka tempahan secara umum
cuma kepada pelanggan tetap sahaja.
Itupun amatlah terhad.. kalau tahun lepas tiga hari juga Sk ambil cuti
tahun ini cuma sehari sahaja.
Jadilah.. sebab memang tak sampai hati nak tolak.
 
terpaksalah buka baking studio sekangkang cicit kera ni
jenuh jugaklah nak keluarkan segala makneka acuan-acuan dan dulang-dulang pembakar
dan mesin yang lama bertapa dalam kabinet
keh keh keh
 
Mujurlah ada mesin tekan tart ni tau
sekali tekan terus siap lima biji
sepuluh kali tekan dapat lima puluh biji
dua puluh kali tekan dapat seratus biji
:)))))
 
Iklan : Siapa nak tempah mesin tart jangan lupa
whatsapp 0127844524
sms 0127844524
telefon 0127844524
 
 
 
Disebabkan Iman sekolah
Sk mengadap sorang-sorang enam adunan kulit tart
dari lepas sahur tu.. kita bancuh dulu semua adunan
kemudian rehat-rehat sekejap
dalam berehat tu sebenarnya cuci kain (mesin cuci)
lepas tu sidai kain
lepas tu barulah mula membuat kulit tart
tak sampai tengahari semua kerja dah selesai
hebat tak hebat la..
terima kasih kepada tukang yang mencipta mesin kulit tart ni
sayang seribu kali sayang kerana ianya tidak di'patern'kan 
 
 
Senang kerja Mak Inche
tapi tulah.. la ni tak banyak masa lapang macam dulu
walaupun guna mesin ni sekejap jer siap
tapi masa yang sekejap tulah tak ada
huhuhu
 
 
Dulang-dulang yang banyak berjasa
sampai kemik-kemik dibuatnya
maklumlah guna dulang murah-murah je
 
 
Malam sebelumnya inilah juadah berbuka kami
sebab Pak Inche ER ada majlis berbuka
naik tocanglah bonda ajak Iman makan maggi sahaja
 
Jangan tak tahu Iman tu penggemar mee segera
pantang dipelawa
sebab selalu tu tak dapat aje bila diminta
 
 
Pesan Iman, nak minum teh tarik 
biar meletops dilawankan dengan Maggi Goreng Berasap
memang berasap esoknya dekat sekolah mengadu sakit perut
aduyai..
lepas ni no maggi
no tarik tarik
okeyyyy Iman! 

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...