MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, April 13, 2017

INTERNATIONAL BUFFET DI PRA-FINAL EXAM

Assalamualaikum...

Image may contain: people sitting, table, food and indoor

KELMARIN, Sk tidak melepaskan peluang untuk membeli meja apabila 
Pelajar Tahap 3 Kursus Penyediaan Makanan & Pastri 
di Kolej Kemahiran & Teknikal Johor membuat buffet lunch bagi pra peperiksaan akhir tahap 3. 
Tak silap Sk, pra peperiksaan ini dilakukan agar apabila tiba tarikh peperiksaan yang sebenar mereka tidak perlu memasak menu berat yang mengambil masa lama. 
Hampir 30 menu termasuk pencuci mulut disediakan semasa buffet lunch ini dengan hanya membayar RM15. Jadi, bila lagikan??? Kih kih kih.
Soalnya,mampukah nak menghadap semua??? Errrrrr

Image may contain: food and indoor

Masakan barat menjadi pilihan pertama Sk untuk juadah tengahari itu.
Mengikut arah jam.. Sk memilih Aglio Olio Spicy Pasta
Stuffed Egg
Chicken Boxing
Kerabu Mangga
Butter Prawn
dan Lamb Grill With Black Pepper Sauce.
Semuanya sedap-sedap belaka, rasa kagum dengan kebolehan mereka ini
tentunya kerana pengajar mereka juga terbaik.

Image may contain: food

Seafood Cocktail.. wow... Sk suka sangat.
Udang dan Sotong dengan perahan lemon segar
dinikmati bersama salad berkrim..
waduh waduh waduh... 

Image may contain: food

Stuffed Egg atau ada jugak yang panggil Deviled Egg (Telur Berhantu)
Mana tak berhantu, tak cukup makan dua ketul, hahaha.
Dah tu, kalau dah makan banyak-banyak..
hurrmmm.., bak kata Nabil, lu fikirlah sendiri.. huwa huwa huwa.

Image may contain: food

Chicken Boxing
Isi kepak ayam yang dilondehkan dari tulangnya
Isinya diperap pula dengan rempah kemudian disambungkan balik dengan tulang tadi.
Nampaklah macam penumbuk gitu, hahaha.
Inipun sedap.
Tapi segan nak makan banyak-banyak, huhuhu.

Image may contain: food

Kerabu Mangga
Sayang mangganya agak masak
Mungkin kerana dibeli terlalu awal semasa membuat persediaan bahan mentah.
Sudahnya ia sedikit lembik dan berair.

Image may contain: food

Fried Wantan
Entah macam mana Sk boleh lupa nak ambil
padahal dah bangun, tapi pergi ambil benda lain.
Paling kecewa bila kawan Sk cakap sedap, huhu.

Image may contain: food

Canape Tuna
pun sama lupa nak ambil.. 
jadi.. no komen, hehehe

Image may contain: food

Nasi Minyak dan lauk pilihan Sk
Daging Black Pepper
Ayam Masak Merah
dan Acar.
Sebab malas nak bangun banyak kali
Sk ambil sekali Chicken Chop with Mushroom Sauce
yang ini pun sedap semuanya
Lepas tu makan Sup Tulang pulak
dagingnya relai dari tulang
supnya berempah secukup rasa
yang itu lupa nak ambil gambar, hihi.

No automatic alt text available.

Apam Mawar yang dibuat ala Ais Krim Cornetto
Disebabkan Sk bukan sejenis penggemar apam.. hehehe.
Jadi Sk tak makan :))))

Image may contain: food

Tiramisu
Yang ini memang favourite la kan
Comel dan cantik
rasanya juga terbaik

No automatic alt text available.

Kuih Tako
Yang ini mungkin boleh bagi lulus aje
sebab tiada kelainan dengan rasa kuih tako yang biasa Sk beli di Pasar Ramadhan.

Image may contain: table and food

Brownies
yang harus diakui sedap.

Image may contain: food

Blueberry Cheese Tart
Kena lebih praktis cara memicit krim ke dalam crust
supaya inti blueberrynya tidak kelihatan.
Tapi rasanya tetap sedap
seperti menikmati blueberry cheese tart air tangan sendiri, kikiki

Image may contain: dessert and food

Two Tier Wedding Cake
juga antara tugas wajib terampil bagi pelajar-pelajar ini
Dalamnya Rainbow Cake yang sangat sedap.
Sk bagi 5 bintang sebab Sk pun tak mahir buat kek rainbow, hihihi.

No automatic alt text available.

Huhuhu..
banyaknya menu yang tak makan
Sebab Sk mengejar masa
kerana ada tugas lain yang lebih penting menunggu
selain makan, hahahaha.

Sehingga jumpa lagi di sesi makan yang lain.
Wassalam.

4 comments:

  1. Peh. Gambar makan saja. Mak nak diet ni kakak (^____^)"

    ------
    Jemput datang ke blog #TheRealBloggerMak

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum SK...wah !! mmg nampak sedap semuanya...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  3. ya Allah menggugat iman den camni haha lapar dibuatnya

    www.neezalife.com

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FIESTA NANAS 60

Assalamualaikum... DIAM tak diam sudah hampir empat minggu cuti sekolah berlalu, kan. Tengok di laman sosial,  ramai kawan-kawan yang menga...