MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, May 11, 2017

LETIHNYA MEMASAK

Assalamualaikum...

SEPERTI orang lain, semalam SK juga bercuti sempena perayaan hari wesak.
Bercuti kerja pejabatlah, tapi kerja di rumah kena buat jugak.
Tapi rasanya dari celik biji mata sampai malam Sk dok tukang cheese tart di dapur.
Tapi sempat jugak lari hantar cheese tart ke Senai
nasib baiklah ada orang yang sukarela nak bawakan kereta
tapi ada hajat rupanya
dia ajak pulak kita ke Aeon Kulai sebab tekaknya nak makan chicken chop
Bukan nak makan di Aeon tu tapi nak beli bahan mentah 
tukang masaknya Sk laaaaaaa.. uhuks!

Mula memasak pukul 8
makannya hampir jam 10
lepas makan, kemas meja kemas dapur
sambung lagi buat cheese tart
Nasib siap semua sebelum pukul 12 malam
Beratus jugaklah yang siap walaupun crust hanya dibuat pada paginya tu
nasib baik ada mesin penekan kulit tart yang amat praktikal ni

Meh, tengok apa Sk masak sampai dua jam tu.. hahaha.

Image may contain: food

Mula-mula Sk masak Chicken Chop
Disebabkan Sk sibuk dengan cheese tart, maka tugas memerap bahan
diserahkan kepada Iman
Lepas ni, bolehlah suruh dia yang perap ayam atau daging
bukan susah sangat pun

Image may contain: food

Sebelah dapur panggang ayam
sebelah lagi goreng kentang

Image may contain: food

Siap panggang ayam
kita panggang daging pulak
Daging ni Sk beli yang dah siap marinate

Image may contain: food

Sambil-sambil tu kita masak pula sos bolognese
Alah.. guna sos prego tradisional dalam tin aje
yang penting kena guna daging cincang
baru sedappppp!
Siap masak sos, kita rebuslah spaghettinya.

Image may contain: food


Jagung dan kacang peas lazat berkrim
Cuma masukkan dalam kuali bekas panggang tadi
dan letakkan 1 sudu besar susu pekat.
Syokkkk!

Image may contain: food

Fuhhhh.. letihnya memasak.. hahaha.

2 comments:

  1. Allah kalau hasilnya sebegitu, masak berjam-jam pun takpe SK... Lazat & mewah nampaknya tu... :)

    ReplyDelete
  2. mak aihhh meleleh air liur..rajin iman tolong..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RESIPI DAGING MASAK MAMI PENANG NOXXA

Assalamualaikum... SEMALAM sejak pagi Sk tak berhenti bekerja di dapur.  Sidai kain,  kemas dapur,  gunting lada, kopek bawang,  kisar lada...