MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, June 7, 2017

MASAK DAN MAKAN

Assalamualaikum...

SALAM Ramadhan ke 12.
12 hari puasa yang dilalui dengan penuh kesederhanaan
dan Alhamdulillah.. kurang pembaziran.
Haaaaaa.. maknanya ada juga makanan yang tak habis
akibat tamak dan gagal mengawal nafsu ketika membeli
Siapa?
Pak Inche laaaaaa.. hahaha

Selalu Sk berleter
dari makan tak habis
baiklah duit tu dibagi pada Sk
hurmmm..

Sedap di tekak kita
belum tahu sedap di tekak orang
Sedap di tekak orang
belum tahu juga sedap di tekak kita
Tapi, kalau perut dah kenyang
Makanan yang sedap pun tak larat nak dihabiskan.

1 Ramadhan

Image may contain: 2 people, people standing and outdoor

Tu dia.. balik dari Bumi Hang Tuah
melalui jalan lama
kami singgah di Pasar Ramadhan Ayer Baloi
meriah giler
mungkin ramai yang mengambil kesempatan pulang ke kampung halaman
kerana 1 Ramadhan jatuh pada hari Sabtu
dan Ahadnya cuti kelepasan bagi sektor swasta di Johor.
Macam-macam ada
ER beli dua nasi beriyani kambing
Tengok adik tu cedok nasi.. takut-takut sungguh
hurmm..
Di sini, kuih muih masih dijual RM1 untuk tiga biji.
Beli jugak ayam golek sebelah, rojak petis dan kaswi serta bronok.
Kami sampai kawasan perumahan ketika azan berkumandang
dan berbuka dalam keretalah nampaknya.
Sampai rumah, mandi, baru makan nasi.

Sahur 2 Ramadhan

Image may contain: food

Nasi Goreng Daging
Sk goreng seawal 4 pagi
dah biasa bangun 4 pagi setiap kali bulan puasa
sebab takut terbabas
Set alarm sekali jer
dan takde ulangan
maknanya kalau alarm bunyi
memang kena terus bangun.

Image may contain: food

Ayam golek ada lagi suku
yang ni kita panaskan
syok pulak makan ayam dengan nasi goreng pagi-pagi tu
hehehehe.

Berbuka 2 Ramadhan

Image may contain: 1 person, smiling, sitting

Memandangkan hari rehat pejabat ER jatuh pada hari Sabtu
maka ER mendapat cuti ganti pada hari ahad
dan memandangkan jugak cuti semester telah bermula
maka SK pun join bercuti, hahaha.
ER paksa Sk ikut dia ke Pasar Ramadhan Taman Universiti
benda wajib beli
Murrrrrrrrrrrrtabak Abang Bai
hahahaha.

Sahur Ramadhan 3

Tapikan..
Murtabak Abang Bai kita buat makan sahur jer.. hehehe
Nasi Goreng semalam ada lagi, panaskan
dan goreng ayam dindings untuk Iman.
Sedih.. sebab kena pi kerja dah
huhuhu.


Berbuka Ramadhan 3
Image may contain: food

ER berbuka di luar
jadi tiada makanan dari bazar
Iman kata nak makan sambal totok
dan sotong goreng kunyit
nyum nyum nyum
senang kerja Sk
Iman punya senyum dapat makan sambal totok
macam dapat makan Baskin Robbins tau
hahaha

Image may contain: text

Lepas tu request nak makan Sambal Hijau Nasi Padang pulak
hurmmmm....

Berbuka Ramadhan 4

Image may contain: food

Sambal Daging
yang ini febret ER la
Iman setia dengan sambal totoknya
kah kah kah

Image may contain: food

Tengok ER beli cekodok pisang
RM1/10 biji
laku keras.. sedappp!

Berbuka Ramadhan 5

No automatic alt text available.

Sk borong Air Kathira Cool Blog
sebab terpikat dengan botolnya
Rasa? Rasa Cool Blog la.. hehehe.
Tak rasa ori Kathira

Berbuka Ramadhan 7

Image may contain: dessert and food

Boleh dikatakan setiap kali ke pasar ramadhan
ER mesti beli karipap
aduyaiiii..
dah macam karipap dah muka Sk ngan Iman dibuatnya
muka ER lagi laaa.. hahahaha.

Bersambung di Ramadhan 8...

p/s Siapa yang perasan tak ada Ramadhan 6???

6 comments:

  1. assalamualaikum Seri...alhamdullilah bulan puasa ni mmg x boleh ikut nafsu sgt kn...x perlu nak membazir...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  2. Meriah juga juadah SK tu..
    Akak yg simple2 ajer..
    Tambahan sahur pertama pun dihospital 😢

    Selamat berpuasa dan beribadah dibulan ramadhan SK..

    ReplyDelete
  3. Terus scroll balik tengok..rupanya memang takde..hahaha

    ReplyDelete
  4. wah, kite pun belum singgah lagi bazar air baloi tu kak seri :)

    ReplyDelete
  5. sah, Ramadhan 6 buka kat luar la tu... meriah menu bulan puasa SK!

    ReplyDelete
  6. meriahnya makanan.
    asal tak membazir okaylah.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum... Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam  dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa.  Hurmm....