MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, March 13, 2017

MINI REUNION DI MAJLIS PERKAHWINAN KAWAN SEKOLAH MENENGAH

Assalamualaikum...

SABTU lepas, salah seorang rakan baik masa sekolah dulu, Zunita, akhirnya telah menamatkan zaman bujangnya. Secara kebetulan, walaupun tiada perjanjian yang khusus, ramai rakan-rakan pakat-pakat datang semasa berlangsung majlis persandingan. Masa Sk sampai, pengantin sedang makan damai. Kata Sarimah, rakan Sk yang dah sampai awal, tetamu tidak putus-putus datang sejak tengahari. Wow.. memang meriah ditambah tema 'old school' yang dipilih sebagai tema majlis perkahwinan.

Zunita beberapa kali memesan, jangan balik dulu untuk sesi bergambar. Ya, sesi yang ditunggu-tunggu pastinya mengabadikan kenangan dengan pengantin. 25 tahun menamatkan persekolahan bukan waktu yang singkat. Namun ternyata sifat anak-anak tak pernah hilang bila semuanya bertemu, dah macam pergi rombongan Cik Kiah pulak meriahnya, hahaha.

Image may contain: 10 people, people standing and indoor

Zunita, lasak budaknya sejak sekolah dulu.
Kepala otak pun boleh tahan giler.. tapi baik hatinya.
Tidak pernah membanding-bandingkan dan memilih dalam berkawan.
Suka ketawa, sentiasa tersenyum dan jarang sekali moody.

Selamat Pengantin Baru, Zunita & suami
Semoga bahagia hingga ke syurga.

Image may contain: 10 people, people smiling, people standing

Pinjam pengantin perempuan sekejap ya bang.. hahaha.

Image may contain: 9 people, people smiling, people sitting

Tak cukup di pelamin
Berfoto pulak di tangga.

Image may contain: 9 people, people smiling, people sitting

Tiada siapa dapat menafikan kecomelan kami, hahaha.
Ada kenal sesape dalam gambar???

Image may contain: 8 people, people smiling, people standing and outdoor

Dulu kelas asing-asing dan whatsapp group mengeratkan hubungan kami.

Image may contain: 2 people, car and outdoor

Terima kasih Pak Inche yang sabar menunggu Sk bertemu kawan-kawan.

No automatic alt text available.

Cenderahati dari pengantin.

Image may contain: food

Wassalam.


Tuesday, March 7, 2017

JAGA DIET IKUT KEMAMPUAN DIRI

Assalamualaikum...

ALHAMDULILLAH.. misi buang lemak telah menampakkan hasilnya apabila beberapa orang kawan sekerja mula menegur saiz badan Sk yang katanya nampak susut. Nampak susut sahaja tau, bukan kurus, muahahaha. Tak sangka jugak, kesungguhan menghentikan pengambilan minuman bergula memang benar-benar berkesan. Adalah jugak sekali dua mengelat sebab teringin atau memang tiada pilihan. 

Dari segi pengambilan makanan pulak seperti yang Sk beritahu sebelum ini, Sk dah tak mengambil sarapan pagi yang mengandungi banyak kalori. Sk jugak masih makan nasi seperti biasa cuma tak banyak macam dulu. Sk juga selang seli pengambilan nasi, contohnya tengahari ambil, malam tak ambil atau tengahari tak ambil, malam ambil. Kadang-kadang satu hari tak ambil nasi.

Rasanya, kalau diikutkan cara diet Sk ni mesti pakar pemakanan kata salah, kan. Nak kata diet karbo pun tidak. Nak kata diet atkins pun tidak. Ini diet hentam keromo namanya, hahaha. Yang penting Sk rasa selesa dan tidak tertekan dengan apa yang Sk lakukan. Sebab kalau kita tertekan, nanti kita akan balas dendam dengan makan.. makan dan makan malah dua kali ganda lebih banyak dari kebiasaan. Sk jugak masih enjoy makan apa yang Sk suka.

Sekarang ni, memang setiap hari wajib timbang berat setiap pagi selepas bangun tidur dan selepas mandi, hahaha. Lepas tu balik kerja timbang lagi, lepas mandi timbang lagi. Penting tu supaya kita dapat mengawal pengambilan makanan. Paling penting bebas dari sebarang pengambilan ubat kurus. Maklumlah, bila dah berumur ni takut nak ambil bahan-bahan pelangsing, takut memberi kesan buruk kepada diri sendiri. Nanti siapa yang susah, mereka dan keluarga mereka juga yang susah, kan kan kan.

SELERA TRADISI

Image may contain: 1 person, dessert and food
Nak hari-hari, hari raya tak perlu tunggu untuk jadi kaya.
Di Selera Tradisi yang terletak di Bandar Baru Kangkar Pulai kita boleh makan macam hari raya.
Ada ketupat, burasak dan luwe'.
Lauknya sayur lodeh, kari ayam, rendang daging, rendang ayam, serunding dan sambal kacang.
Tutup mata jerlah bila Iman nak makan di sini. Masa ni Pak Inche tak ada, jadi bila lagi dapat singgah makan tempat macam ni kan. Untuk pengetahuan, ER tak makan makanan hari raya ala Johor.
Kalau ada ketupat palas baru dia layan.

Walaupun rasa bersalah, tapi tetap jugak balun ketupat satu, burasak separuh dan satu luwe'
Yang penting jangan tambah pengambilan kalori dengan minum air manis.
Perkara yang paling sukar bila jaga diet ialah apabila anak kita ajak pergi makan tempat yang sedap-sedap dan makanannya menjadi kesukaan kita. 
Sungguh marabahaya.
Image may contain: food
Haaa... dah makan banyak hari tukan, maka beberapa kali kita tinggalkan nasi masa makan.
Makan lauk ajelah kita. 
Image may contain: food
Nampak, kita masih enjoy makan.

Image may contain: 1 person, smiling, food
Yang ini terlebih enjoy, hahaha.

NASI PADANG ALE ALE
Image may contain: one or more people, food and indoor
Tengok tu, anak punya pasal kita dah terlebih makan lagi.
Kali ini di Nasi Padang Ale Ale milik pemain bola sepak terfemes, Safee Sali.
Dengan azam esoknya nak puasa, tanpa rasa bersalah licin sepinggan nasi berlaukkan gulai daging ala padang, terung berlado dan sambal ijo. 

Image may contain: food

Pas ni makan telur rebus hari-hari. Sebulan jangan makan nasi ya Sk!!!



JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum... Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam  dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa.  Hurmm....