ASAM PEDAS DAGING DAN UDANG GORENG KUNYIT UNTUK IMAN

Seri Kandi Tanah Jauhar
8
Assalamualaikum...

LUMRAH bagi ibu-ibu, akan sentiasa memastikan untuk memasak masakan kegemaran anaknya. Sejujurnya, di rumah Sk jarang ada konsep memaksa diri memasak makanan kegemaran sesiapapun. Pehh.. macam ramai aje bunyinya, kan, padahal bertiga sajo, hahaha.
Ialah.. contohnya mak tiga anak, tiap-tiap hari dia akan masakkan makanan kegemaran anak nombor satu, dua dan tiga. Kalau ketiga-tiganya ada masakan kegemaran yang sama tu takpa, dibuatnya yang sorangg nak ayam masak kicap, yang sorang nak daging masak kari, yang sorang nak sotong masak hitam, bukankah payah. Kalau bagi Sk payah ui, maklumlah SK ni punya tahap malas nak masak, kalua boleh hari-hari beli jer nasi campur kat kedai, haa.. pilih jer lauk masing-masing, senang, hahahaha.

Di rumah Sk pun bukan tak faham dah, kan.. siapa yang dah follow lama tu. Balik-balik, asam pedas, kari, sambal. Nanti ulang lagi lauk yang sama. Kalau makan luar pun kadang asyik pergi tempat yang sama aje. Kalau ada tempat baru yang dicuba, jaranglah kami nak repeat balik kecuali tempat-tempat yang best giler, hehehe. Lagilah sejak dah tinggal berdua, lagilah tak berkembang rajinnya, tapi badan elok pulak berkembang, kahhhhhhhhhhh!

Ini adalah antara senarai makanan yang Iman senaraikan bila balik bercuti sebulan ni.
Dalam senarai yang diberikan tu ada sepuluh makanan yang Iman wajib makan masa bercuti ni, okeylah tu, kan.. sepuluh jer, hehehe. Dalam gambar ni, Asam Pedas Daging yang Sk masak kelmarin dan sehingga semalam lima keinginan Iman telah ditunaikan, huwa huwa huwa.

Hari yang sama, Sk turut sediakan Udang Goreng Kunyit. Ini pun ada dalam list yang Iman senaraikan. Udang ni bukan baru beli pun tapi udang yang Pak Inche beli masa out station ke Kuantan. Tak silap udang ni dibeli di Pasar Endau. Sk pun jarang masak tu yang udangnya ada lagi, alang-alang dah ada, jimat jugaklah duit nak beli udang, hahahaha.

Hurmmm.. ada lima lagi keinginan Iman yang belum tertunai, semoga ada rezeki Iman.
Burpppp.. Alhamdulillah!

Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Sedapnya Asam Pedas Daging dan Udang goreng kunyit tu.. Kalau LeYa nak list kan jugak bila dtg JB nanti boleh tak..hehe..

    ReplyDelete
  2. Dua-dua fav saya. Kalau masuk sepinggan ni.. memang gu dia..

    ReplyDelete
  3. ammi sekali sekala masaklah juga ikut faveret anak tp 95% dari menu yg ammi masak tu ikut apa yg ammi rasa je. kadang-kadang ntah apa2 aje yg ammi masak.

    ReplyDelete
  4. Bestnya Iman dah ada kat umah kan..mama ada la teman...biasalah kalau kat rumah memang kalau ada anak kena rajin masak untuk anak kan...

    ReplyDelete
  5. udang kunyit my fev !! semua lauk udang my fev.
    sedapnya. weekend ni nak cari udangla.

    ReplyDelete
  6. numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!