CERITA HANTAR IMAN BALIK IPOH SAMBIL JJCM

Seri Kandi Tanah Jauhar
5
Assalamualaikum...

DAH tengahari… dah makan tengahari ke tu?? Alhamdulillah, Sk baru jer lepas makan. Kali ni Sk makan agak jauh sikit dari biasa sebab nak cuci kereta, hehehe. Sk ni sejenis yang tak suka menunggu, jadi sambil tunggu kereta siap dicuci, Sk makan dulu, maknanya kena cari carwash yang ada kedai makan, gituuuu.

Hurmm.. harap pembaca tak jemulah ya baca blog Sk ni, balik-balik cerita ulang alik JB - Ipoh, Ipoh - JB. Setahun dua ni hadap ajelah, kalau dah jemu esok Sk tak menulis dah, simpan dalam otak jer, hahaha. Yang penting, otak Sk kat kepala bukan di lutut. Eh, sori termelalut pulak. 

Cerita pasal Iman, sempena Tahun Baru Cina hari tu, Iman bercuti seminggu. Jadi, dari Ipoh ke JB, Iman dah dapat pelepasan untuk naik bas tapi dari JB ke Ipoh belum dapat lampu hijau lagi. Babahnya memang dah ambil cuti awal-awal nak menghantar anak, bondanya pun takkanlah nak tinggal, ya tak? Sk siap cuti sampai isnin tau, hahaha. 


Disebabkan rasa letih nak mampus  seharian dalam kereta masa hantar Iman balik pada cuti lepas, maka kali ini kami merancang perjalanan waktu malam seperti yang biasa kami buat sebelum ini. Ya, bertolak selepas maghrib dan bila penat kami akan cari hotel bajet yang nampak elok. Pukul berapa waktu penat tu bergantung pada perjalanan. Kalau singgah makannya berejam, memang ambil masa, lah sikit. Kali ni pulak, Pak Inche pesan suruh Sk buat nasi goreng daging, dia nak makan dalam kereta katanya. Untuk Iman pulak, Sk masakkan Mac N Cheese. Sk? bedal dua-dualahhh!

Jadi, bila dah kenyang, kami taklah singgah ke mana-mana. Amat menakjubkan apabila kami tiba di Bidor jam 1 pagi. Biasanya dari JB sampai Melaka mahu empat jam tau melayankan kerenah Pak Inche yang nak ikut jalan lama la, makan ikan bakar la, singgah Muo laa, hahaha. Sk memang dah pesan dengan Pak Inche, jangan exit di Slim River ke, Sungkai ke.. kita mesti keluar di Bidor sebab dekat situ ada satu hotel bajet yang nampak elok. Kalau nak keluar di Sungkai boleh jer tapi nanti kita kena keluar simpang balik ke plaza tol Bidor dan SK tak pasti simpang mana. Cuma kalau keluar Bidor jer Sk ingat jalan tu, hahaha. Berkali-kali pesan, tahulah Pak Inche tu, bila masuk negeri Perak jer, laju-laju nak masuk jalan lama.

Masuk jer Bidor, ternampaklah dua buah hotel bajet sebelah menyebelah dan kami memilih B&L Hotel. Harga bilik triple untuk satu malam dengan tingkap RM128. Biliknya luas dengan kelengkapan bilik air yang moden dan digital. Setakat ni rasanya inilah hotel bajet terbaik yang pernah Sk singgah. Deposit dikenakan RM50 sahaja.

Satu perkara yang Sk suka bila tidur di hotel bajet ialah tidak perlu terburu-buru bersiap untuk bersarapan. Dan yang penting kita tak terlebih makan, hahaha. Jadi, pagi tu kami terus check-out dan menuju ke Ipoh. Sebelum tu singgah makan sarapan nasi lemak sorang sebungkus dan roti canai sekeping kongsi bertiga di sebuah warung kampung sebab dah plan nak singgah makan di New Hollywood, tempat makan kegemoran Pak Inche.


Seperti biasa, di New Hollywood, kami gemor makan Kuey Teow Goreng, Yong Taufu Goreng dan Puding Caramel. Pak Inche pulak makan Prawn Mee. Itupun ada hati nak makan nasi kandar, tapi nasi kandar baru nak buka, hihihi. Lepas makan kami terus ke tempat penginapan yang telah ditempah lebih awal melalui Booking.Com

Sekali lagi kami memilih untuk tinggal di Royal Perak Golf Club dan memilih suite yang sama dengan sebelum ni. Yang kelako dapat suite sebelah suite yang kami pernah stay tu. Masa sampai RPGC ni baru 12.30 macam tu dan kami diberitahu masa untuk daftar masuk pada jam tiga. Standardlah, kan. Sk cakap dengan Pak Inche, tak apa, kita lepak jer kat sini, nanti dorang kesian mesti dia bagi bilik awal punya, huhu. Jadi, kami pun lepak la dengan beg semua di lobi. Staf wanita  yang berpakaian pengawal keselamatan di situ siap pasangkan tower fan yang besar tu dan on kan tv. Dalam pukul 1 jer, seorang staf memanggil kami, katanya dah boleh masuk bilik, 
yabedabeduuuuuuuu..!!


Dah masuk bilik dengan perut dah kenyang, memang malaslah nak keluar tambahan dengan cuaca panas berdenting tu. Pak Inche pun ada buat kerja pejabat sikit, Iman layan movie kot, Sk layan novel tajuk Bunian, huhu. Bila dah layan novel tu lama-lama mata pun terpejam. Sedar-sedar laparrrrrrrrr, hahahaha lalu keluarlah jalan-jalan nak cari capati sekali capati tutup, hahaha. Lepas tu nak cari popiah, popiah pun tutuppppp.. dah nak merajuk dah, Iman ajak makan pasemboq dengan cendoi kat Padang Ipoh. Boleh tahan jugak budak ni tau celah-celah tempat makan semua, amboi amboi amboiiiii, kemahennnnnnnnnnn!

Bersambung….


Post a Comment

5Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Best la selalu naik Ipoh..dah la syurga makanan kat situ...bestnyaaaaa

    ReplyDelete
  2. cantik bilik kat royal perak golf club tu...

    ReplyDelete
  3. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  4. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!