KEMBALI BERDUA

Seri Kandi Tanah Jauhar
6
Assalamualaikum...

SAMBUNGAN dari Makan Di Salmah Kopitiam..

Akibat terlalu kenyang, kami mengambil keputusan untuk terus balik ke hotel menyambung tidur mengemas. Alah, bukan banyak pun barang yang nak dikemas, duduknya pun semalaman saja, kan. Jadi, kami santai-santai jerlah. Sebelum hantar Iman ke asrama, kami sekali lagi ke Planet Hollywood eh New Hollywood, Pak Inche tak boleh tidak nak juga makan Nasi Kandar Hollywood. Iman dan Sk cuma minum jer dan Iman tapau Kuey Teow Goreng untuk dimakan di kamsis bila lapar nanti, katanya.


Sebelum hantar Iman, kami singgah dulu ke AEON Kinta, terserempak pulak dengan kawan-kawan Iman masa singgah watsons beli moisturizer. Gedebak-gedebuk, hantar Iman balik kamsis dan kami terus menghala ke selatan. Sk macam biasalah, sekejap jaga, lama tidur, hahaha. Eh, tapi Sk perasan kali ni Sk tak berapa tidur sangatlah, mungkin badan kurang penat sebab banyak rehat kan dari perjalanan berterusan sebelum ini. Pak Inche tanya, kalau Sk nak makan di Nasi Bamboo Sungai Klah tapi SK menolak sebab macam kenyang bebeno makan di Salmah Kopitiam tu, hahaha.Sk cuma terbayang capati cicah kari keker di Warung Brotherhood yang terletak berhampiran Politeknik Sultan Azlan Shah, Tanjung Malim.

Sedappppppppppp ui petang-petang tu makan capati cicah kuah kari yang pekat melekat, bila suap keker tu ke mulut, wallawehhhhhhhhh!

Perjalanan diteruskan lagi sehingga ke bandaraya bersejarah, lokasi wajib singgah, hahaha.
Kali ini kami memilih hotel…. tu nanti cerita kat bawah.

Makan malam di Melaka, Pak Inche tanya, nak makan Ikan Bakar ke?
Hurmmm.. tak best sebenarnya makan ikan bakar berdua, sebab terngiang-ngiang ayat Iman, "Kita tak singgah makan ikan bakar ke?" semasa kami bertolak ke utara tempohari. Hurmmm.. rasa bersalah sampai sekarang.

Jadi, Pak Inche ajak makan Yong Taufu yang femes di Melaka ni, kat mana eh tempat tu, aisehhh.. lupalah plak, hahaha.. soweiii.

Hotel pilihan kami kali ini ialah Holiday Inn, Melaka. Bukan Sk yang pilih tapi Pak Inche. Sk menurut perintah, haha. Tak teruja pulak nak ambil gambar dalam bilik sebab dah beberapa kali stay di sini, alah, biasa jer biliknya tapi lengkaplah, semua ada termasuk seterika, tu pun malas nak gosok tudung, hahaha.

Pagi tu, ada pulak mood nak bersarapan nasi lemak. Teruja sebab nampak ada sambal udang ada kakak tu cedok penuh sepinggan. Pak Inche kata, ni pasal semalam diorang buat BBQ jadi belennya dia masak sambal. Tapi, masin sehhhhhhhhhh! Agaknya pasal semua seafood tu, kan dah marinate ngan garam, lepas tu dalam sambal pun dah ada garam, hurmmm. Sambal kosong pun ada juga, tapi, manalah kita tau sambal tu masin, kan.

Pastry di Holiday Inn ni memang jarang mengecewakan tapi konon-konon macam nak kurangkan makan tepung. Dalam konon-konon tu bedal croissone (cemana eja?) sampai dua ketul ko, hahaha.

Masa check-in, kami diberi pilihan pemandangan laut atau bandar. 
Tentulah kami pilih laut, setiap kali stay sini memang pilih seaview tapi lain kali nak pilih pemandangan bandar la, nak tengok bandar Melaka puas-puas, hahaha.

Dalam perjalanan balik, Pak Inche ajak makan Asam Pedas kat Parit Jawa. Haaaaaaa.. pelawaan yang ditunggu-tunggu ni, kecik tapak tangan, perut kutadahkan, hahahaha.

Masa sampai medan selera, terus Pak Inche gi kedai pertama iaitu Pak Yahya. Yang ada kepala siakap dengan jenahak aje, ekor tak ada, jadi kami pilih siakap la sebab jenahak tu macam tinggal tulang jer kepalanya, huhu. Asam pedasnya tak berapa power la, dah hujung-hujung kot, apapun, syukurrr.. rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.

Burpppp! Alhamdulillah....

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. kak seriiii.. kalau hantar iman mesti JJCM sekali kan.. seronok tengok asyik makan jer.. haha

    ReplyDelete
  2. Penat tengok makan sesaja hahahaha..
    Bab kembali berdua tu yang best..makan aje apa ado hehehe

    ReplyDelete
  3. hehe..saya suka trip yang macam ni..santai je.tak payah rushing nak balik.boleh singgah memana yang kita nak

    ReplyDelete
  4. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!