MAKAN MALAM ANNIVERSARY DI CAFE RACER

Seri Kandi Tanah Jauhar
8
Assalamualaikum...

KONONNYA, semasa hari ulangtahun perkahwinan Sk yang lepas, Sk bercadang untuk memasak sendiri sesuatu yang istimewa sebagai hidangan makan malam kami tiga beranak. Walapun hari bekerja dan hari pergi ke Senai, namun Sk bertekad untuk singgah ke pasaraya Aeon Taman U bagi mencari kepingan daging steak atau kambing yang telah siap diperap. Di rumah sebenarnya ada stok sirloin yang Pak Inche beli di pasaraya NSK tetapi kepingan dagingnya terlalu nipis sehingga ia agak kering bila telah masak.

Namun, niat baik Sk itu telah dibangkang sekeras-kerasnya oleh Iman.

"Kan anniversary, takkanlah bonda nak masak. Suruhlah babah belanja," rungut Iman.

Eleh, Sk tahu, sebenarnya dia malaslah tu nak kena kemas dan cuci pinggan mangkuk lepas makan, alasan! Tapi dalam masa yang sama, fikir jugak. Bila dah penat memasak tu memang dah tak ada selera nak makan. Bukan sahaja tak ada selera nak makan, malah nak senyum pun dah tak larat, hahahahahahaha.

Jadi, tempat pilihan Sk ialah Cafe Racer.
Ini kali ketiga kami datang ke sini, kali pertama semasa sambut anniversary ke 18. 
Kali kedua, semasa sambut hari jadi Sk tahun 2018, jadi ini kali ketigalah.
Baru sedar tak pergi café ni tahun lepas.
Nampak tak begitu istimewanya tempat ini sehingga tidak boleh datang selalu, hahahahahahaha.



Huiiiiii.. kerusi baruuuuu. Mula nak duduk dekat sini, rasa macam duduk dalam barber shop ko, hahaha. Sekali, kaki tak boleh masuk bawah meja sebab meja tu dari tayar lori yang disusun bertingkat-tingkat, jadi rasa tak selesa, mahu cramp peha kalaa duduk di situ, hahaha.





Hiasan dalamannya bertambah tapi masih mengekalkan konsep dunia permotoran sesuailah dengan namanya Café Racer. Kali ini kami duduk di tingkat bawah. Mungkin kerana hari bekerja, tidak ramai pelanggan hanya kami tiga beranak dan sepasang pasangan pakwe makwe, huhuhu. Tak pastilah kalau di tingkat atas ada pelanggan, tapi rasanya memang tak ada.


Kalau dulu, ada air botol kosong (sky juice) diberi percuma tapi sekarang dah tak ada. Paling koman ada Hot Lemon tanpa gula macam yang Sk pesan ni, haha. Pak Inche ambil Root Beer Float dan Iman macam biasa kegemarannya kalau di sini ialah Ice Cream Milk Shakes.

Comel giler tengok hiasan atas Milk Shakes tu. Ada tiga pilihan MS di sini iaitu, Grease Monkey iaitu campuran mentega kacang, ais krim dan pisang, Chocolocco Oreo (cips coklat, ais krim dan biskut oreo) dan Strawberry Cheese Cake. Pilihan Iman setiap kali ke mari tentunya  iaitu campuran buah strawberry, ais krim dan cheese cake, wallaweiiii.

Dua pilihan Finger Snacks sebab Iman kata dia tak nak menu berat sebab dah dua kali makan hari tu. Tengahari, Spaghetti Bolognese Meatball dan petang tu pulak makan nasi lauk asam pedas ikan selar di rumah nenek. Macam biasa, wajib ambil Fried Onion Blossom yang kembang setaman tu, hahah. Dulu pencicahnya ada tiga, sekarang ada satu jer pulak. Tapi memang kami suka dip dengan sos putih ni pun.

Yang bulat-bulat macam kuih cucur badak tu, Ozzy's Fried Cheese. Hurmmm, dahlah minum cheese cake, makannya pulak fried cheese. Ada segala macam keju dalam tu iaitu cheddar, mozzarella, cream cheese, parmesan dan pomodoro. Pomodoro tu cheese jugak ke?? Entahhh.. hahaha.
Sk agak, nama sos pencicah tu la...sebab dia ala ala sos tomato.

Hidangan anniversary untuk Pak Inche, Grill Chicken Chop yang dihidang bersama sayur campuran, kentang putar dan sos, sos apa, lupa nak tanya, hehehe.
Rasa ayam tu sedap, kentang putar tu pun rasa original bukan rasa tepung, adalah rasa kentang kasar-kasar sikit.

Last but not least, wajib ada pasta.
Pilihan Sk, seafood.. sekali dia guna sotong NSK laaaaaaaaaa.
Seafood yang ada sotong ring frozen dan udang kicik-kicik.
Pastanya sedap rasa creamy dan sedikit pedas gitu.

Nak ke sini lagi?? Tunggu 2021 pulak, hahahahahaha.

Post a Comment

8Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. wahh.. menarik nye menu kat situ kak seri.. harga ok kak seri?

    ReplyDelete
  2. macam mana tahu tu sotong NSK? hahahahahahha

    ReplyDelete
  3. cantik tempat ni.. makanan pun nampak sedap :)

    ReplyDelete
  4. deco dia best lah, lain dari yang lain. makanan pula not bad nampaknya.

    ReplyDelete
  5. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! |
    Kesempatan Menang Lebih Besar,
    || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete
  6. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!