CERITA MAKAN LAGI - Alam Sari Di Tanah Jauhar

CERITA MAKAN LAGI

 Assalamualaikum...

NAMPAK ada kedai baru buka cukup meriah.. lalu kita pun cuba..


Pembuka selera.. Fries & Cheese


Lamb Grill.. terkejut tengok daging kambing alat-alat sekeping atas pinggan


Nasi Goreng Kambing Masin
Masin yang boleh telan.. tapi nanti hujung-hujung tu masih rasa bergaram.. habiskan jugak sebab mahal
sos tu kaut semua buang ke pinggan lain 


Chicken Chop.. senonet jer ayam
tak menahan sos cili tu, tatawlah sos cili ke gula
carilah sos yang berkualiti sikit untuk pelanggan apa salahnya

Tak nak cakaplah nama kedai
cukuplah sekali penyesalan, hahaha


Lepas makan kat sini, Pak Inche ajak pergi taman belakang
makan dip dip.. ala.. bukan dip dip chocolate tu.. ni dip dip steamboat la, haha.. kitorang panggil dip dip
Tapi, dah sampai sana nampak nasi lemak daun pisang
Pak Inche balun sebungkus, sebab tak kenyang makan kambing alat-alat tadi
Sk dan Iman tukang tengok, jamah sikit, sedap.. tapi dah kenyang
Lepas tu Pak Inche order kerang rebus cicah sos
Makan sekor jer.. kenyang perut habiskan nasi goreng masin, hahaha


Iman ngan pe'elnya
anak kami macam tu la.. mana ada nak ayu-ayu macam anak orang lain
tapi kita okey jer, asalkan tak liar, tak kurang ajar, sudah syukurrrrr
mengeteh kami tiga beranak sambil mendengar muzik dari brother busking
meriah sungguh adik beradik meniaga di kawasan ni.. harap tiada yang kacau mereka yang cari rezeki.

Ke sana ke sini ke sana ke sini
Jangan lupa patuhi SOP
Kita jaga kita okey.. semoga cepat ditemui penawar covid 19


6 comments:

  1. memang terus jadi lapar tengok 😭

    ReplyDelete
  2. kenapa x amik gambo kerang rebus...bestnya kalau dapat makan kerang rebus ni...

    ReplyDelete
  3. Kita plak jenis kalau tak sedap ke apa ke, jangan kata nak sebut nama kedai, terus malas nak menulisnya hahahahaha...

    ReplyDelete
  4. Trus teringin nk add on dinner fries cheese mlm..trliur tgk gambar

    ReplyDelete
  5. Garam tumpah agaknya..Hahaha..

    Iman sama la macam anak dara saya. Tak de control2 ayu.Posing2 ala budak2 insta.. Tak de.. Hahah..

    ReplyDelete
  6. Wah! Nasi goreng kambing tu walaupun hujungnya rasa bergaram, nampak macam sedaplah pulak!

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih