MAKAN NASI KANDAR PEKAN LAMA LAGI

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

 Assalamualaikum...

TIDAK puas menikmati Nasi Kandar Ketegaq, kami tiga beranak bersetuju untuk exit Ipoh dalam perjalanan balik ke JB untuk makan tengahari di Nasi Kandar Pekan Lama, Ipoh. Bagi yang tidak tahu, namanya saja Pekan Lama, tapi lokasinya dalam bandaraya Ipoh. Di sini tak silap Sk terdapat empat kedai nasi kandar yang menjadi tumpuan penduduk tempatan.

Pada mulanya kami nak makan di NK Abdullah tapi panjanglah pulak orang beratur. Meja yang disediakan pun tidaklah banyak dan kebanyakan yang datang hanya menapau. Jadi, kami pergi ke stall yang Sk ceritakan sebelum ini. Selepas check-in mySejahtera dan memeriksa suhu, kami pun beratur untuk memilih lauk.


Biru tu pinggan Pak Inche, lauknya daging, sayur, telur rebus dan ayam goreng RM10.50, pinggan putih, Iman.. cuma telur rebus, ayam goreng dan sayur RM 6.50 dan Sk ambil kambing, telur masin dan sayur RM 11.50, kambing tu saiz lamb chop tu, bagi Sk berpatutan harga makan di sini dengan suasana pekan lama tu. Memang dah lama kami tak lagi pergi makan Nasi Ganja atau Vanggey setiap kali ke Ipoh. 

Kita tunggu panggilan PUO laaa bila Iman boleh balik Ipoh, boleh makan kat sini selalu, hahahaha.




Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Macam lama juga tak pekena Nasi Kandar. Okay..hujung bulan nak ke utara. Boleh ajak family singgah ni..hee...tq

    ReplyDelete
  2. Ishhh kijammm gileee nengokkk... Jom mak inche teman kita makan nasi kandaqqq...

    ReplyDelete
  3. terliur pulak tengok pinggan korang.

    ReplyDelete
  4. lamanya ammi tak terjah kedai mamak, kedai nasi kandaq...seriau nak pergi

    ReplyDelete
  5. terliur ni ! ok balik ni nak kena beli nasi kandar ni

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!