SARAPAN DI DUA KOPITIAM

Seri Kandi Tanah Jauhar
7
Assalamualaikum...

"Nak breakfast tak?" Soal Pak Inche ketika kami daftar masuk hotel semasa ke Kelantan. Sk pandang muka Iman sekejap sambil sama-sama menggeleng kepala. Kalau dah sarapan di hotel, macammana nak makan di kopitiam? Haaa.. memang favourite kami sekarang, makan di kopitiam, tak kisahlah di mana, jika ternampak kopitiam halal, mesti nak singgah mengopi, hahaha.

Kopitiam Kita

Sk masih ingat lagi, sepasang suami isteri yang berasal dari Kelantan yang memberi cadangan untuk kami makan di sini jika ke Kota Bharu. Suami isteri ini kami kenali ketika makan semeja di Food Court Damansara, masa itu Sk hanya berdua dengan Pak Inche dan mereka pulak ramai anak beranak dan tiada meja yang kosong. Kami mengajak mereka sama-sama duduk di meja kami, sudahnya terberkenalan dan dibelanjanya pula makanan kami masa tu, Alhamdulillah. 


Ini kali kedua Sk dan keluarga ke Kopitiam Kita. Selain dari hidangan roti bakar dan telur separuh masak yang sinonim dengan kopitiam, Kopitiam Kita turut menjual aneka masakan tradisi pantai timur yang telah siap dibungkus dan disusun berderet-deret di tepi dinding kedai. Haaa.. memang rambang mata dibuatnya nak pilih yang mana satu. Orang kata, tepuk dada tanya selera. Masalah pulak orang yang selera macam-macam macam Sk ni, haha. Pak Inche pilih nasi lemak, Iman dengan nasi ayam padprik (ke percik?) dan Sk pulak pilih nasi dagang gulai tongkol.


Kalau dah ke sini, rugilah kalau tak makan Roti Titabnya yang rangup dan gebu dibakar, dicalit kaya pandan dengan telur separuh masak yang dipecahkan ke atasnya.


Iman pesan Roti Titab Pandan, lepas tu dia tak makan pulak telur separuh masak, dahhhh bonda pulak makan tiga telur separuh masak. (Haishhhhhh!! Patutlah baju bukan main ketat balik kelantan ni!)


Pak Inche dengan telur separuh masak dan roti bakar, dia agak kurang gemar makan roti titab ni tak macam SK, hantu.. hahaha. Teh ais tu, Iman punyalah, Sk minum white coffee masa ni. 

Kisah esoknya, kami bersarapan ke Kopitiam lagi.. tapi kali ini kami ke...

Ayang Cafe

Menurut kisahnya, pemilik Ayang Cafe ni dulu pekerja di Kopitiam Kita. Di sini pelbagai makanan siap bungkus diletakkan di hadapan kedai menyebabkan sedikit sesak dengan pelanggan yang mahu masuk dengan yang mengambil makanan. Tapi konsep mudahnya, kita masuk, ambil makanan pilihan dan cari meja kosong.


Kali ini, Sk pilih nasi kerabu. Pak Inche dan Iman pula makan nasi lemak. Nasi Kerabunya agak kering tambahan pulak dimakan dengan ayam goreng. Ah, rindu nasi kerabu Kak Yah Kampung Pasir.


Roti Titab jugak, di sini dipanggil Roti Ayang. 
Sk perhatikan kebanyakan pelanggan di sini seperti kenalan pemilik cafe. Bukan main masing-masing bertegur dan beramah mesra, selfie bersama. Ingatkan tiba turn Sk, dia nak ajak selfie juga, tapi ko siapa Sk, hahahaha. Takyahlah feeling blogger fofular, orang tak kenal pun, hahahaha.

Tags

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. roti titab tu memang fames ye kak seri kat kelantan.. teringin nak pegi kelantan...

    ReplyDelete
  2. hahaha, alaa kenapa tak selfie dengan dia!! boleh masuk page FB dia tauuuu!

    ReplyDelete
  3. SK tak cakap ngan dia.."awak awak...awak tau tak kita ada blog" msti laju je dia selfie wefie bagai.

    ReplyDelete
  4. Wah! Menariknya roti titab tu. Nampak simple tapi mampu menggoda selera!

    ReplyDelete
  5. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!