MAKAN DI KRUATHAI CAFE

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

 Assalamualaikum...


EPISOD Makan-makan kita kali ini adalah di KruaThai Cafe yang terletak di Taman Daya. Dengan hashtag #thaistreetfood , Kruathai Cafe menjanjikan hidangan Thai Street Food, SK agak konsep yang diketengahkan ala-ala Siam 2 yang pernah SK singgah di Kota Bahru, sebelum ini. Kalau di JB ni, makanan ala Thai memang selalu mendapat tempat di hati warga JB termasuklah family Sk.


Menawarkan hdangan ala Thai tentunya serta juga makanan local kerana Thailand dan Malaysia tentunya negara serumpun. Dari segi penggunaan bahan mentah dan rencah, tidak lari dari penggunaan bahan dan kaedah yang sama cuma masakan Thai ini banyak menggunakan serai dan daun limau purut serta sos ikan.


Bagi penggemar ais krim goreng macam kami, memang teruja bila nampak menu ni, terus rasa tak sabar-sabar nak order.


Ruang kedai tidaklah besar tapi dekorasi minima menjadikan ia kelihatan luas dan kemas. Disebabkan kapasiti agak kecil, pelanggan kelihatan memenuhi ruang kedai.


Daging Bakar Harimau Menangis atau Sear Rong Hai. Dagingnya dibakar dahulu sebelum dihiris nipis dan dihidangkan bersama salad dan sos cili Thai. Tekstur daging agak kering, memang menangis rimau kalau makan ni.


Nasi Pad Krapao Sotong untuk Pak Inche. Sotong yang digunakan sungguh comel lote. Sejujurnya Sk kurang tahu masakan pad krapao ni. Ada something wrong somewhere dalam masakan ni, tak pasti memang rasa dia pelik ke apa, mungkin tak kena dengan selera kami.


Honey Lemon tapi guna limau nipis. Tapi sedap jugak gamdingan limau nipis dan madu ni rupanya.


Tomyam Seafood, Sk jamah sesudu aje, tak de nafsu nak hirup bersudu-sudu, haishhh!


Baby kailan masak sos tiram, ini sayur wajib ada, hehe


Sk dan Iman pilih untuk berkongsi Nasi Goreng Kruathai, tentunya hidangan salah satu hidangan signature di cafe ini. Nasi goreng sedap juga, dihidangkan bersama empat ekor udang goreng dan somtam serta jagung rebus. 


Miang Pla Pao atau Siakap Bakar. Kalau di Siam 2, mereka menyalut ikan dengan garam kasar tetapi di sini ikan digrill sahaja. Cicahnya tu rasa belacan dan ada kacang kisar pulak. Sk cicah dengan sos daging tu aje. 


Aiskrim goreng, Iman pilih perisa strawberry. Pak Inche makan sampai habis, agaknya nak hilangkan kembang tekak makan Krapao Sotong tu, hahaha.

Burpppp.. Alhamdulillah... Syukur selalu

p/s taip entry guna laptop Iman, hihi


Tags

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. tergoda tengok air honey lemon... yumss

    ReplyDelete
  2. Banyakmyaa kedai makan Mak Inche makan...semua tak pernah kita pi hehehehe...

    ReplyDelete
  3. Join yuk di chanelku yang seger...
    banyak film terbaru yang memanjakan mata loh...

    STREAMING NONTON BOKEP GRATIS ..!!
    Kumpulan BOKEP Terlengkap Terbaru Terpopuler & Ter-Update By SUKABOKEP

    SUKABOKEP

    BOKEP INDO NGENTOT ASIK

    BOKEP BARAT NGENTOT MANTAP

    BOKEP JEPANG NGENTOT NIKMAT

    BOKEP KOREA NGENTOT PUAS

    FILM SEMI NGENTOT SERU

    SKANDAL ARTIS, MODEL, SELEBGRAM TERBARU 2020

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!