MESIN TART.. ALAH MEMBELI MENANG MEMAKAI (UPDATE)

Seri Kandi Tanah Jauhar
29
ASSALAMUALAIKUM...


ALHAMDULILLAH... ramai pembeli yang berpuas hati menggunakan mesin penekan kulit tart atau tart shell ini. 'Alah membeli, menang memakai' walaupun harga mesin tart ini sedikit mahal namun 'kalau tak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya', ya tak? Amboiiiihhh, asyik main peribahasa jer Sk hari ni ya. Dahlah semalam ada peribahasa baru.. apa tuuuu.. 'Sayang anak tangan-tangankan, sayang isteri belikan emas', gitewwwwwww.. hahahaha.


Bila ramai yang suka dan seronok menggunakan mesin ini, Sk pun dua kali seronok. Sekurang-kurangnya dengan membeli mesin ini pembeli tahu ia bukannya satu pembaziran. 'Yang pipih tak akan datang melayang tau, yang bulat tak akan datang bergolek.' Mesin tart ini Sk anggap sebagai mesin buat duit. Haaa.. bukanlah kita cetak duit guna mesin ni. Kalau boleh cetak duit, dah lama Sk kaya raya tau, hehehe.

Suarti adalah pelanggan Sk dari Sandakan, Sabah
Dengan mesin ini anda bukan sahaja boleh membuat tart anda sendiri malah boleh juga menjana pendapatan. Sk ingin beritahu anda, Sk cuma menjual mesin yang Sk sasarkan manafaatnya untuk anda. Sebab itu, bagi sesiapa yang pernah berurusan dengan Sk, kalau perlukan khidmat nasihat sebelum membeli sebolehnya Sk akan bantu apa yang Sk mampu dan tahu. Sk sedia juga memberikan khidmat selepas jualan. Nak tanya tentang apapun (yang berkaitan dengan mesin dan resepi serta petua) Sk akan bagitahu. Kalau anda tak beli mesin dari Sk pun, InsyaAllah.. Sk tak pernah membiarkan soalan anda terkapai-kapai tanpa jawapan. Lambat atau cepat Sk akan jawab, InsyaAllah.


Untuk menggunakan mesin ini, tak susah pun sebenarnya kerana mesin ini 100% dikendalikan secara manual dan tiada penggunaan elektrik ya. Anda cuma perlu balut tombol-tombol penekan doh dengan plastik nipis macam plastik yang biasa kita dapat kalau beli bawang lada sayur kat pasar tu. Kalau tak dibalut dengan plastik, nanti doh anda akan melekat pada tombol tu. Lepas dah siap balut semua tombol dengan plastik bolehlah mula mencetak tart shell. Jangan lupa sediakan dohnya dahulu.


Masukkan sahaja doh sebanyak 3/4 acuan tak perlu ditimbang atau disukat atau dibulat-bulat. Nak penuh-penuh pun boleh juga tapi nanti banyak pulak nak kena trim. Ingat ya, mesin ini cuma cetak lubang tart shell sahaja. Bentuk tart shell ditentukan oleh acuan anda yang diletakkan dalam lubang mesin tu. Maksudnya wajib ada acuan anda sendiri. kalau tak ada, bolehlah beli juga dengan Sk atau dapatkan di kedai bakeri berhampiran anda. Lepas tu tekanlah tombol itu ke dalam acuan anda yang telah diletakkan doh tu. dah tekan angkat.. jangan terkejut pulak tengok semua acuan yang ada doh tu melekat pada tombol tu ya. Tarik keluar perlahan, nanti tengoklah cantik sahaja doh anda tercetak :))))))




Cara Sk bekerja, Sk akan isi semua acuan dengan doh dahulu sehingga habis. Kemudian barulah Sk mula mencetak atau menerap doh tart shell. Pap! Pap! Pap! Sammmmmpai habis semua doh dalam acuan diterap barulah Sk trim atau kemaskan kelililing doh tart shell. Ulang semula mengisi acuan dengan baki doh dari doh yang ditrim tadi. Pastikan anda mempunyai sekurang-kurangnya 100 acuan untuk satu adunan. Kalau orang berbisnes, memang tak mainlah kan buat satu adunan. Sekurang-kurangnya sekali hayun tu dua adunan dan kalau dulu tak ada mesin berejam-rejam kita mengadap adunan tu, dengan mesin ni, tak sempat cerekarama habis, dah siap dua adunan dibakar. Silap-silap dah boleh menyandar sambil minum kopi tau.

Mak Tok dari Brunei pun beli tau
Hah, tak mahu ke mesin ni? Ramai yang beritahu Sk, tak sanggup lagi nak mengadap doh sebesen. Menekan kulit tart dengan jari sambil diiringi bunyi cengkerik sehingga azan subuh berkumandang?? Orang lain lena diulit intan, kita terlena mengulit tepung. Zaman dah berubah, jadi marilah ubah kehidupan kita. Jom beli mesin tart dengan Sk dan turuti jejak pelanggan-pelanggan yang pernah berurusan dengan Sk. Dari Perlis sampailah ke Sabah.. malah sehingga ke Brunei pun ada. Sampai ada yang Sk dah tak ingat namanya sebab kebanyakan kami cuma berurusan melalui telefon.
Kak Ilah JY yang kreatif... Kuala Lumpur
Kepada pelanggan-pelanggan yang pernah berurusan dengan Sk, di sini Sk ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat maju jaya dan terima kasih banyak-banyak di atas kepercayaan yang anda berikan terhadap Sk. Sk tahu, bukan mudah nak berurusan melibatkan wang ratusan ringgit lebih-lebih lagi anda tidak pernah bertemu Sk. Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan mesin tart ini anda bolehlah menghubungi Sk melalui panggilan, sms atau whatsapp di 0127844524. InsyaAllah, setiap pertanyaan akan dibalas.

Shaza Bakers Melaka

Azizaton.. KL

meletops gitew!! AyuZa.. dari Kota Kinabalu, Sabah.
Berminat untuk mendapatkan mesin ini??

Hubungi Sk
                      0127844524 (panggilan, sms atau whatsapp)

sila nyatakan saiz acuan dan kawasan tempat tinggal anda.

cara mengukur acuan




Tags

Post a Comment

29Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. wah terbaik..memudahkan org nk buat kulit tart yer..

    ReplyDelete
  2. Susahhh rupanya nak buat tart ni yer kak...

    ReplyDelete
  3. Wokehhhhhh..
    Saya akan bagi wife saya baca entry ni..

    ReplyDelete
  4. Salam sari.
    N3 yg mguda jiwa. Teringin mesin dr dulu lg. Nti akak wasap ye.

    ReplyDelete
  5. Saya nak tart nye aje...ada? He...

    ReplyDelete
  6. as salam seri, mesin yang banyak lubang berapa tu wah best nya kalau dpt, tanya dulu kumpul duit heheee

    ReplyDelete
  7. waaaaa... tak la penat ibu jari makcik nak nekan sebijik sebijik.... mari kita pecahkan tabung....

    ReplyDelete
  8. salam kak SK..selalunye saiz ape yg cantik ye? teringin nk beli mesin ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Nurilara.. size 4.5 cm, cantik dan ekonomi... hehehe

      Delete
  9. sgt2 membantu...dan cepatkan kerja...

    ReplyDelete
  10. Mesin dh smpai... hehehe... x sabar nk testing... ingat mlm td nk testing... tp kepenatan...~ tq SK... hehehe...

    ReplyDelete
  11. wahhh..bagus ni, memudahkan kerja2 nak membuat tart.. ;-)

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum,
    Kak seri, baru kita perasan ni.. akak ada jual mesin ya kak? macam best.. macam cepat je kan kak kalau guna mesin kan?? berapa reganya kak??

    ReplyDelete
  13. Kalau yg business makin mudah dan cepat
    Yg makan sendiri pun dah tak payah beli lagi
    Tapi yg tak ada beli ajelah cheese tart dari SK boleh juga hihi..

    ReplyDelete
  14. wah hebat mesin ni. memudahkan kerja. teringat pernah tengok ada satu chef tu buat tart shell, hebat teknik dia. sekali buat perpuluh siap.

    ReplyDelete
  15. Salam.. blh bg quotation utk 2-2 jenis x? W/a 0136677285

    ReplyDelete
  16. Salam.. blh bg quotation utk 2-2 jenis x? W/a 0136677285

    ReplyDelete
  17. Salam.. blh bg quotation utk 2-2 jenis x? W/a 0136677285

    ReplyDelete
  18. Ada lg ke? Bp harga? Boleh pm?

    ReplyDelete
  19. Dh 2020 ni.. ad lagi ke mesin tart tu.. sy berminat tgh mencari.. kalau ad boleh bagi whatsapp fon

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!